Google Scholar: cites
Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education
Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))

Títol variant: Aprenent dels carrers : una revisió d'última generació sobre Paisatges Lingüístics i Educació per a la Ciutadania Global
Títol variant: Aprender de la calle : una revisión de literatura sobre los Paisajes Lingüísticos y la Educación para la Ciudadanía Global
Títol variant: Apprendre de la rue : un état de l'art sur les paysages linguistiques et l'éducation à la citoyenneté mondiale
Data: 2024
Resum: In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. Research about LL has revealed their potential to support the development of students' critical awareness of diversity, empathy towards culturally and linguistically diverse others, and agency for Social Linguistic Justice. The article emphasizes the synergistic relationship between GCE and LL. Through a comprehensive state-of-the-art literature review in both fields, in this article we argue for the potential of using LL as a pedagogical tool to promote GCE. Our conclusions underscore the potential of LL as a pedagogical tool that can support students to become critically informed, empathetic, and actively engaged global citizens, thus contributing to a more sustainable world.
Resum: En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. La recerca sobre els PL ha revelat el seu potencial per fomentar la consciència crítica dels estudiants respecte a la diversitat, l'empatia cap als altres amb diversitat cultural i lingüística, i l'acció per a la justícia lingüística social. Destaquem la relació sinèrgica entre l'ECG i els PL. A través d'una revisió exhaustiva de l'estat de l'art en ambdós camps, argumentem que els PL poden ser una eina pedagògica eficaç per promoure l'ECG. Les conclusions subratllen el potencial dels PL per ajudar els estudiants a esdevenir ciutadans globals críticament informats, empàtics i compromesos, contribuint així a un món més sostenible.
Resum: En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. La investigación sobre los PL ha revelado el potencial de estos conceptos para apoyar el desarrollo de la conciencia crítica de los estudiantes sobre la diversidad, la empatía hacia el otro lingüísticamente y culturalmente diverso, y la agencia para la justicia social lingüística. A través de una revisión exhaustiva del estado-del-arte de la literatura, este artículo trata de argumentar a favor del potencial de incorporar los PL como herramienta pedagógica en la ECG. Nuestras conclusiones subrayan el potencial de los PL como herramienta pedagógica que puede ayudar para que los estudiantes se conviertan en ciudadanos globales informados críticamente, empáticos y activamente comprometidos, contribuyendo así a un mundo más sostenible.
Resum: Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. La recherche sur les PL a révélé leur potentiel pour soutenir le développement d'une conscience critique de la diversité chez les élèves, l'empathie envers des personnes culturellement et linguistiquement diverses, et l'action en faveur de la justice sociale et linguistique. Grâce à une analyse exhaustive de la littérature de pointe dans les deux domaines, nous défendons le potentiel de l'utilisation des PL comme outil pédagogique pour promouvoir l'ECM. Nos conclusions soulignent le potentiel des PL en tant qu'outil pédagogique pouvant aider les étudiants à devenir des citoyens globaux informés de manière critique, empathiques et activement engagés, contribuant ainsi à un monde plus durable.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Linguistic landscapes ; Global citizenship education ; Global citizenship ; State-of-the-art review ; Social and linguistic justice ; Paisajes lingüísticos ; Educación para la ciudadanía global ; Ciudadanía global ; Revisión de literatura del estado-del-arte ; Justicia social y lingüística ; Paysages linguistiques ; Éducation à la citoyenneté mondiale ; Citoyenneté mondiale/globaux ; Analyse documentaire de l'état de l'art ; Justice sociale et linguistique
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v17-n1-parranca
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1294


24 p, 347.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-03-27, darrera modificació el 2024-04-03



   Favorit i Compartir