Google Scholar: citas
Work-family balance in times of COVID-19 : a survey-study
Llanes-Ordóñez, Juan (Universitat de Barcelona .)
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Buxarrais-Estrada, Maria Rosa (Universitat de Barcelona.)

Fecha: 2024
Descripción: 14 pàg.
Resumen: The COVID-19 pandemic has led transformative changes worldwide, significantly affecting work-family balance. This cross-sectional survey study conducted during the early stages of the global pandemic (April-to-May 2020) presents findings from a snowball convenience sample of 383 employed adults with children in Spain. It delves into the evolving dynamics of work-family conciliation during confinement. The study findings unveil two distinct family profiles: those grappling with substantial work-family challenges (63. 9%) and those experiencing minimal disruptions (36. 3%). Noteworthy are the significant gender-related differences, family size, and the perception of personal freedom as pivotal factors shaping these profiles. The current study underscores the urgency of democratizing family life and elevating work-family conciliation as a core element of values education in a post-pandemic world.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Childhood ; Co-responsibility ; Continuing Professional Development ; COVID-19 ; Education University of Hong Kong ; Gender differences ; Hong Kong ; John Lee ; Non-formal education ; Open & Distance Education and eLearning ; Teleworking ; Values education ; Work-family balance
Publicado en: Cogent Education, Vol. 11 Núm. 1 (2024) , p. 2329394, ISSN 2331-186X

DOI: 10.1080/2331186X.2024.2329394


15 p, 1.7 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > ATLAS Intersecciones Críticas en Educación
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2024-04-05, última modificación el 2024-10-25



   Favorit i Compartir