La franquicia souls: l'ús de la narrativa implícita en videojocs
Mena Barberan, Joan Pere
Grau, Tomás, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Additional title: The souls franchise: the use of implicit narrative in video games
Date: 2022
Abstract: Aquest TFM se centrarà en tractar la producció dels videojocs que actualment defineixen a l'estudi japonès FromSoftware, conegut per la franquícia de videojocs Dark Souls i els jocs independents Sekiro, Bloodborne i Elden Ring. L'interès d'aquesta tesi radica en entendre per què la franquícia souls ha tingut l'èxit que ha tingut i ha sigut tan influent. Dins d'aquesta anàlisi, es farà èmfasi principalment en el funcionament dels aspectes narratius de tots aquests videojocs i en el disseny del fil conductor de la seva història i rerefons, sobre la base del que transmeten tant l'escenari com la jugabilitat. Per a contrastar la manera de treballar d'aquesta empresa japonesa, s'incorporaran exemples d'altres videojocs que han tractat de seguir les mateixes fórmules de la franquícia souls per a crear les seves pròpies històries en base a elles: els anomenats soulslike. L'objectiu principal d'aquest treball és, llavors, tractar l'impacte del sorgiment tant de la franquícia souls en el mitjà dels videojocs com d'aquest nou gènere que ha creat, orientat a una sèrie de jugadors específics.
Abstract: Este TFM se centrará en tratar la producción de los videojuegos que actualmente definen al estudio japonés FromSoftware, conocido por la franquicia de videojuegos Dark Souls y los juegos independientes Sekiro, Bloodborne y Elden Ring. El interés de esta tesis radica en entender por qué la franquicia souls ha tenido el éxito que ha tenido y ha sido tan influyente. Dentro de este análisis, se hará énfasis principalmente en el funcionamiento de los aspectos narrativos de todos estos videojuegos y en el diseño del hilo conductor de su historia y trasfondo, en base a lo que transmiten tanto el escenario como la jugabilidad. Para contrastar la manera de trabajar de esta empresa japonesa, se incorporarán ejemplos de otros videojuegos que han tratado de seguir las mismas fórmulas de la franquicia souls para crear sus propias historias en base a ellas: los llamados soulslike. El objetivo principal de este trabajo es, entonces, tratar el impacto del surgimiento tanto de la franquicia souls en el medio de los videojuegos como de este nuevo género que ha creado, orientado a una serie de jugadores específicos.
Abstract: This TFM will focus on the production of the video games that currently define the Japanese studio FromSoftware, known for the Dark Souls video game franchise and the independent games Sekiro, Bloodborne and Elden Ring. The interest of this thesis lies in understanding why the souls franchise has been as successful and influential as it has been. Within this analysis, emphasis will be placed mainly on the functioning of the narrative aspects of all these video games and the design of the common thread of their story and background, based on what both the scenario and gameplay convey. In order to contrast the way this Japanese company works, examples of other videogames that have tried to follow the same formulas of the souls franchise will be incorporated to create their own stories based on them: the so-called soulslike. The main objective of this work is, then, to deal with the impact of the emergence of both the souls franchise in the video game medium and this new genre it has created, oriented to a specific set of players.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Estudis Globals d'Àsia Oriental [4317118]
Study plan: Màster Universitari en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Subject: Franquícia souls ; RPG ; Hermenèutica ; Narrativa ; Soulslike ; Franquicia souls ; Hermenéutica ; Souls franchise ; Hermeneutics ; Narrative



42 p, 516.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Translation and Interpreting. MT
Review > No drets

 Record created 2024-07-15, last modified 2024-08-03



   Favorit i Compartir