L'assetjament escolar a les aules d'educació infantil : proposta de prevenció
Gómez Castellanos, Naiara
Arís, Nuria, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: El acoso escolar en las aulas de educación infantil : propuesta de prevención
Additional title: Bullying in early childhood education classrooms : a proposal for prevention
Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Abstract: El present Treball de Fi de Grau (TFG) se centra en el disseny d'un projecte d'intervenció destinat a prevenir l'assetjament escolar en una aula d'educació infantil. Per poder fonamentar la meva intervenció, s'ha dut a terme una recerca exhaustiva d'informació sobre el tema, amb l'objectiu de comprendre les seves causes, les seves conseqüències i les estratègies que, com a futura educadora, he de fer servir per a poder prevenir aquests tipus de situacions. El projecte d'intervenció consta de sis sessions -destinades a infants d'EI 5- on s'aborda l'assetjament escolar a través d'altres temes més concrets com són la diversitat, el respecte, els valors i la resolució de conflictes. A més a més, és important destacar que la situació d'aprenentatge s'ha desenvolupat a través del Treball per Projectes. Així mateix, al següent treball també s'aprofundeix en aquesta metodologia i es presenta el seu potencial per fomentar la participació activa dels estudiants i l'aprenentatge funcional i significatiu. Per acabar, cal ressaltar que aquest TFG no només s'enfoca en la implementació de la proposta, sinó també en l'anàlisi dels seus resultats per poder comprovar la seva efectivitat i reflexionar sobre els aprenentatges realitzats durant el procés.
Abstract: El presente Trabajo de Fin de Grado se centra en el diseño de un proyecto de intervención destinado a prevenir el acoso escolar en un aula de educación infantil. Para poder fundamentar mi intervención, se ha llevado a cabo una búsqueda exhaustiva de información sobre el tema, con el objetivo de comprender sus causas, sus consecuencias y las estrategias que, como futura educadora, tengo que utilizar para poder prevenir estos tipos de situaciones. El proyecto de intervención consta de seis sesiones -destinadas a niños de EI 5- donde se aborda el acoso escolar a través de otros temas más concretos como son la diversidad, el respeto, los valores y la resolución de conflictos. Además, es importante destacar que la situación de aprendizaje se ha desarrollado a través del Trabajo por Proyectos. Así mismo, en el siguiente trabajo también se profundiza en esta metodología y se presenta su potencial para fomentar la participación activa y el aprendizaje funcional y significativo. Para acabar, es necesario resaltar que este TFG no solo se enfoca en la implementación de la propuesta, sino también en el análisis de sus resultados para poder comprobar su efectividad y reflexionar sobre los aprendizajes realizados durante el proceso.
Abstract: The present Final Degree Project focuses on the design of an intervention project aimed at preventing bullying in an early childhood education classroom. In order to be able to base my intervention, an exhaustive search for information on the subject has been carried out, with the aim of understanding its causes, its consequences and the strategies that, as a future educator, I have to use in order to prevent these types of situations. The intervention project consists of six sessions - aimed at EI 5 children - where bullying is addressed through other more specific topics such as diversity, respect, values and conflict resolution. In addition, it is important to highlight that the learning situation has been developed through Project Work. The following paper also explores this methodology in depth and presents its potential to foster active participation and functional and meaningful learning. Finally, it is necessary to highlight that this dissertation not only focuses on the implementation of the proposal, but also on the analysis of its results in order to verify its effectiveness and reflect on the learning achieved during the process.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Educació Infantil [2500797]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Assetjament escolar ; Violència entre iguals ; Respecte ; Diversitat ; Resolució de conflictes ; Acoso escolar ; Violencia entre iguales ; Respeto ; Diversidad ; Resolución de conflictos ; Bullying ; Peer violence ; Respect ; Diversity ; Conflict resolution



36 p, 101.4 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. TFG

 Record created 2024-07-15, last modified 2024-09-28



   Favorit i Compartir