Google Scholar: cites
Uso de la identidad visual corporativa en la comunicación de marca de las universidades privadas españolas a través de sus perfiles de Instagram
Mayorga Escalada, Santiago (Universidad Isabel I)

Títol variant: Ús de la identitat visual corporativa en la comunicació de marca de les universitats privades espanyoles a través dels seus perfils d'Instagram
Títol variant: Use of corporate visual identity in brand communication of Spanish private universities through their Instagram profiles
Data: 2024
Resum: Este artículo estudia el uso de la identidad visual corporativa (nomenclatura, icono y color) en la comunicación de marca que proyectan las universidades privadas españolas a través de los perfiles de sus cuentas oficiales de Instagram. El carácter privado de estas instituciones, que operan en un sector muy competitivo, condiciona su modelo siendo la matriculación de nuevos alumnos su principal fuente de financiación. La investigación se cimenta metodológicamente sobre el análisis de contenido. El uso de la identidad visual que hacen este tipo de universidades tienda a potenciar su dimensión comercial; así como la identidad, el posicionamiento y la visibilidad.
Resum: Aquest article estudia l'ús de la identitat visual corporativa (nomenclatura, icona i color) en la comunicació de marca que projecten les universitats privades espanyoles a través dels perfils dels seus comptes oficials d'Instagram. El caràcter privat d'aquestes institucions, que operen en un sector molt competitiu, condiciona el seu model sent la matriculació de nous alumnes la seva principal font de finançament. La recerca es consolida metodològicament sobre l'anàlisi de contingut. L'ús de la identitat visual que fan aquest tipus d'universitats tendeixi a potenciar la seva dimensió comercial; així com la identitat, el posicionament i la visibilitat.
Resum: This article studies the use of corporate visual identity (nomenclature, icon and color) in the brand communication projected by Spanish private univer-sities through the profiles of their official Instagram accounts. The private nature of these institutions, which operate in a very competitive sector, conditions their model, with the enrollment of new students being their main source of financing. The research is methodologically based on content analysis. The use of visual identity that these types of universities make tends to enhance their commercial dimension; as well as identity, positioning and visibility.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Brand communication ; Instagram ; Corporate visual identity ; Brand identity ; Private universities ; Identidad visual corporativa ; Identidad de marca ; Comunicación de marca ; Universidades privadas ; Identitat visual corporativa ; Identitat de marca ; Comunicació de marca ; Universitats privades
Publicat a: Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 34 (2024) , p. 51-65 (Investigación) , ISSN 1988-8732

Adreça original: https://questionespublicitarias.es/article/view/v7-n34-mayorga
DOI: 10.5565/rev/qp.396


16 p, 730.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Questiones Publicitarias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-07-29, darrera modificació el 2025-01-14



   Favorit i Compartir