dir.
Títol variant: |
Análisis de las necesidades biológicas, sociales y escolares de los y las adolescentes : Estudio de cas |
Títol variant: |
Analysis of the biological, social and scholastic needs of teenagers : Case study |
Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
Descripció: |
84 pàg. |
Resum: |
El present estudi se centra en la dessincronització dels horaris de classe dels i les adolescents amb les seves necessitats biològiques i socials, pel fet que no hi ha una coherència amb els horaris de les activitats extraescolars i els seus bioritmes. L'objectiu de la investigació és analitzar les necessitats biològiques, socials i educatives dels i les estudiants d'Educació Secundària Obligatòria a l'Escola Pia Sarrià i proposar un horari que s'ajusti a aquestes necessitats, i afavorir el seu benestar i millor rendiment acadèmic. Per dur a terme aquesta investigació, s'ha utilitzat una metodologia qualitativa d'estudi de cas, emprant qüestionaris, grups de discussió i entrevistes com a instruments de recerca. Els resultats principals trobats revelen que els horaris actuals no tenen en compte el desenvolupament de l'alumne a causa de dificultats d'organització i estructura. Això provoca una falta de productivitat durant les primeres hores del matí pels i les estudiants. Pel que fa als docents, la jornada lectiva és excessivament llarga, situant-se entre els països europeus amb més hores de classe i amb una gran quantitat de matèries. En l'àmbit social, més del 80% dels estudiants participen en activitats extracurriculars, el que fa que la seva jornada, tant lectiva com no lectiva, sigui més llarga que la d'un adult. Els i les estudiants veurien de manera molt positiva que aquestes hores es consideressin part de la jornada lectiva. La proposta horària que es planteja es dissenya a partir de les conclusions extretes de la recerca i tenint en consideració que és important que hi hagi un canvi en les polítiques educatives, sobretot en la disminució de la càrrega lectiva. |
Resum: |
El presente estudio se centra en la desincronización de los horarios de clase de los y las adolescentes con sus necesidades biológicas y sociales, por el hecho de que no hay una coherencia con los horarios de las actividades extraescolares y sus biorritmos. El objetivo de la investigación es analizar las necesidades biológicas, sociales y educativas de los y las estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria de la Escuela Pía Sarriá y proponer un horario que se ajuste a estas necesidades, y favorecer su bienestar y mejor rendimiento académico. Para llevar a cabo esta investigación, se ha utilizado una metodología cualitativa de estudio de caso, empleando cuestionarios, grupos de discusión y entrevistas como instrumentos de investigación. Los resultados principales encontrados revelan que los horarios actuales no tienen en cuenta el desarrollo del alumno a causa de dificultades de organización y estructura. Esto provoca una falta de productividad durante las primeras horas de la mañana por los y las estudiantes. En cuanto a los docentes, la jornada lectiva es excesivamente larga, situándose entre los países europeos con más horas de clase y con una gran cantidad de materias. En el ámbito social, más del 80% de los estudiantes participan en actividades extracurriculares, el que hace que su jornada, tanto lectiva como no lectiva, sea más larga que la de un adulto. Los y las estudiantes verían de manera muy positiva que estas horas se consideraran parte de la jornada lectiva. La propuesta horaria que se plantea se diseña a partir de las conclusiones extraídas de la investigación y teniendo en consideración que es importante que haya un cambio en las políticas educativas, sobre todo en la disminución de la carga lectiva. |
Resum: |
This study focuses on the de-synchronization of the class schedules of teenagers with their biological and social needs, because there is no consistency with the schedules of after school activities and their bioritms. The aim of the research is to analyse the biological, social and educational needs of and students of compulsory secondary education at the Pia Sarrià School and to propose a timetable that meets these needs, and to promote their well-being and better academic performance. To carry out this research, a qualitative case study methodology has been used, using questionnaires, discussion groups and interviews as research instruments. The main results found reveal that current schedules do not take into account student development due to organizational and structure difficulties. This causes a lack of productivity during the early hours of the morning for students. As far as teachers are concerned, the working week is excessively long, ranking among the European countries with the most class hours and a great deal of subjects. In the social field, more than 80% of students participate in extracurricular activities, which makes their day, both collective and non-collective, longer than that of an adult. It would be very positive for students to see these hours as part of the working day. The timetable proposal that is being proposed is designed on the basis of the conclusions drawn from research and bearing in mind that it is important for there to be a change in educational policies, particularly in the reduction of the collective burden. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. |
Llengua: |
Català |
Pla d'estudis: |
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548] |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Matèria: |
Adolescència ;
Bioritmes ;
Cicles circadiaris ;
Cicle son-vigília ;
Horaris ;
Activitats extraescolars ;
Horari lectiu ;
Horari no lectiu ;
Benestar ;
Docents ;
Equip directiu ;
Adolescencia ;
Biorritmos ;
Ciclos circadianos ;
Ciclo sueño-vigilia ;
Horarios ;
Actividades extraescolares ;
Horario lectivo ;
Horario no lectivo ;
Bienestar ;
Docentes ;
Equipo directivo ;
Adolescence ;
Bioritms ;
Circadian cycles ;
Sleep-wake cycle ;
Schedules ;
Extra-school activities ;
Collective hours ;
Non-lective hours ;
Welfare ;
Teachers ;
Management team |