The implementation of socioemotional learning in primary school
Balaguer Miralles, Joan Gabriel
Astor, Avi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Título variante: La implementació de l'ensenyament socioemocional a l'escola de primària
Título variante: La implementación de la enseñanza socioemocional en la escuela de primaria
Fecha: 2024
Resumen: L'aprenentatge socioemocional (socioemotional learning -SEL- en anglès) sorgeix en el període actual de la "Modernitat Tardana" i l'emergència d'un món globalitzat en un sistema capitalista en xarxa. Abarca una àmplia i evolutiva gamma d'habilitats "no cognitives" o "centrades en l'ésser humà" que es consideren essencials per aconseguir "l'eficàcia vital" al segle XXI. En aquest treball, examino com va emergir el SEL amb la popularització de noves espiritualitats en la Modernitat Tardana i com s'està implementant a les escoles públiques.
Resumen: El aprendizaje socioemocional (socioemotional learning -SEL- en inglés) surge en el actual periodo de «modernidad tardía» y la emergencia de un mundo globalizado en un sistema capitalista en red. Abarca una amplia gama de habilidades «no cognitivas» o «centradas en el ser humano» que se consideran esenciales para lograr la «eficacia vital» en el siglo XXI. En este trabajo, examino cómo SEL surgió con la popularización de nuevas espiritualidades en la modernidad tardía y cómo se está aplicando en las escuelas públicas.
Resumen: Socioemotional Learning (SEL) arises in the present period of "Late Modernity" and the emergence of a globalised world in a networked capitalist system. It encompasses a broad and evolving range of "non-cognitive" or "human-centric" skills considered essential for achieving "life-effectiveness" in the 21st century. In this dissertation, I examine how SEL emerged with the popularisation of new spiritualities in Late Modernity and how it is being implemented in public schools.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Sociologia [5600160]
Plan de estudios: Grau en Sociologia [1361]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Aprenentatge socioemocional ; Mindfulness ; Educació primària ; Implementació ; Modernitat tardana ; Noves espiritualitats ; Noves religions ; Secularització ; Aprendizaje socioemocional ; Educación primaria ; Implementación ; Modernidad tardía ; Nuevas espiritualidades ; Nuevas religiones ; Secularización ; Socioemotional learning (SEL) ; Primary school ; Implementation ; Late modernity ; New spiritualities ; New religiosities ; Secularisation



TFG
37 p, 588.7 KB

Resum executiu
5 p, 241.6 KB

Pòster
1 p, 1.7 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias Políticas y Sociología. TFG

 Registro creado el 2024-09-17, última modificación el 2025-02-02



   Favorit i Compartir