Àlbums il·lustrats per a la sostenibilitat a l'aula de ciències experimentals
Bárány Ferrés, Oriol Albert
Fonolleda Riberaygua, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Álbumes ilustrados para la sostenibilidad en el aula de ciencias experimentales
Additional title: Picture albums for sustainability in science classroom
Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Abstract: El desenvolupament sostenible ha esdevingut un repte social clau en l'agenda pública, per aquest motiu, l'educació per al desenvolupament sostenible (EDS) i els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) han pres molta importància en el nou currículum d'educació primària. Diferents estudis i experiències han demostrat que l'ús de la literatura infantil i juvenil narrativa, en especial els àlbums il·lustrats, són un recurs didàctic amb molts beneficis en l'ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals. Altres estudis demostren que és un recurs infrautilitzat en l'EDS. En aquest context, s'han redactat criteris per a la selecció d'àlbums il·lustrats per a l'EDS i s'han aplicat en la creació d'un corpus de llibres amb caràcter obert i poc moralitzador que convida a la reflexió sense renunciar al plaer estètic propi de la literatura.
Abstract: El desarrollo sostenible se ha convertido en un reto social clave en la agenda pública, por este motivo, la educación para el desarrollo sostenible (EDS) y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS) han tomado mucha importancia en el nuevo currículum de educación primaria. Distintos estudios han demostrado que el uso de la literatura infantil y juvenil narrativa, en especial los álbumes ilustrados, son un recurso didáctico con muchos beneficios en la enseñanza y el.
Abstract: Sustainable development has become a key social challenge on the public agenda, for this reason, education for sustainable development (ESD) and sustainable Development Goals (SDGs) have taken on a great deal of importance in the new primary education curriculum. Different studies and experiences have shown that the use of children's and youth's narrative literature, especially picture books, are an educational resource with many benefits for science teaching and learning. Other studies have shown that it is an underused resource when teaching ESD. In this context, it's been written criteria for the selection of illustrated albums for EDS and have been applied in the creation of a corpus of books with an open and demoralizing character that invites reflection without giving up the aesthetic pleasure of literature.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Literatura infantil i juvenil (LIJ) ; Educació per al desenvolupament sostenible (eds) ; Objectius de desenvolupament sostenible (ods) ; Àlbum il·lustrat ; Pensament narratiu ; Literatura infantil y juvenil (LIJ) ; Educación para el desarrollo sostenible (eds) ; Objetivos de desarrollo sostenible (ods) ; Álbumes ilustrados ; Pensamiento narrativo ; Children's and youth literature ; Education for sustainable development (esd) ; Sustainable development goals (sdgs) ; Picture book ; Narrative thinking



58 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. TFG

 Record created 2024-09-23, last modified 2024-09-27



   Favorit i Compartir