Afecta la regulació emocional dels docents a la qualitat de la regulació emocional dels estudiants de Primària?
Bustos Riera, Maria
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
| Additional title: |
Afecta la regulación emocional de los docentes a la calidad de la regulación emocional de los estudiantes? |
| Additional title: |
It affects the emotional regulation of teachers to the quality of the emotional regulation of Primary students? |
| Imprint: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Abstract: |
Aquest treball té com a objectiu identificar si les diferents estratègies de regulació emocional dels docents afecten la qualitat de les estratègies de regulació emocional de l'alumnat de la seva aula. La metodologia que s'empra és exploratòria descriptiva amb un disseny on es posa èmfasi a les dades qualitatives. El context d'aquesta investigació és un centre d'Educació Primària. Els participants d'aquesta són docents amb un mínim de 5 anys d'experiència professional, i els seus respectius alumnes. Els instruments de recollida de dades s'han basat en instruments emprats anteriorment en investigacions. Aquests instruments han estat una graella d'observació i un qüestionari. Aquests permeten identificar i contrastar les estratègies de regulació emocional dels docents i els infants. Així mateix, també es té en compte la influència que pot tenir el clima d'aula i les formacions prèvies que hagin pogut rebre els docents. Amb aquesta recerca s'ha explorat aquesta àrea de coneixement, i s'han aconseguit resultats vàlids, els quals han estat exposats i analitzats per així poder confirmar o refutar els supòsits plantejats inicialment. |
| Abstract: |
Este trabajo tiene como objetivo identificar si las diferentes estrategias de regulación emocional de los docentes afectan a la calidad de las estrategias de regulación emocional del alumnado de su aula. La metodología que se emplea es exploratoria descriptiva con un diseño en el que se pone énfasis en los datos cualitativos. El contexto de esta investigación. |
| Abstract: |
This work aims to identify whether the different emotional regulation strategies of teachers affect the quality of the emotional regulation strategies of students in their classroom. The methodology used is descriptive exploratory with a design that emphasizes qualitative data. The context of this research is a Primary Education center. The participants of this are teachers with a minimum of 5 years of professional experience, and their respective students. The data collection instruments were based on instruments previously used in research. These instruments were an observation grid and a questionnaire. These make it possible to identify and contrast the emotional regulation strategies of teachers and children. Likewise, the influence that the classroom climate and the previous training that the teachers may have received is also taken into account. With this research, this area of knowledge has been explored, and valid results have been obtained, which have been presented and analyzed in order to be able to confirm or refute the assumptions raised initially. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Educació Primària [2500798] |
| Study plan: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Regulació emocional ;
Qualitat de regulació emocional ;
Impacte a la regulació emocional dels infants ;
Formació docent ;
Regulación emocional ;
Calidad de la regulación emocional ;
Impacto de la regulación emocional de los niños ;
Formación docente ;
Emotional regulation ;
Quality of emotional regulation ;
Impact of emotional regulation on children ;
Training teachers |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Education Sciences. TFG
Record created 2024-09-23, last modified 2024-10-02