dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
| Additional title: |
Explorar les diferències de gènere en les habilitats del pensament crític científic |
| Additional title: |
Explorar las diferencias de género en las habilidades del pensamiento crítico científico |
| Imprint: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Abstract: |
Aquest estudi investiga el desenvolupament d'habilitats de pensament crític en l'educació científica, així com la influència dels rols de gènere en aquestes habilitats. En el món hiperconnectat d'avui, els infants han de ser capaços i capaces de distingir informació fiable i pensar críticament. El pensament crític en ciència implica l'observació, la recerca i la resolució de problemes. No obstant això, desenvolupar aquestes habilitats és difícil, especialment quan es tracta de la desigualtat de gènere. Aquest estudi qualitatiu es va realitzar a l'escola Sant Martí de Cerdanyola del Vallès amb 25 infants de sisè de primària. Els estudiants van fer una primera prova de pensament crític i van participar en un debat, amb observacions centrades en els seus mètodes d'argumentació i interaccions. Les troballes posen l'accent en les disparitats de gènere en el pensament crític i la importància d'abolir-les per a una educació més reeixida. A més, aquestes troballes busquen ajudar els educadors i educadores i els i les responsables polítics a establir programes d'educació científica inclusiva que millorin el pensament crític per a tots els i les estudiants. |
| Abstract: |
Este estudio investiga el desarrollo de las habilidades del pensamiento crítico en la educación científica, así como la influencia de los roles de género en estas habilidades. En el mundo hiperconectado de hoy, los alumnos y alumnas deben ser capaces de distinguir información fiable y pensar críticamente. El pensamiento crítico en la ciencia implica observación, investigación y resolución de problemas. Sin embargo, es difícil desarrollar estas capacidades, especialmente cuando se trata de la desigualdad de género. Este estudio cualitativo se llevó a cabo en la escuela de Sant Martí en Cerdanyola del Vallès con 25 niños de sexto de primaria. Los estudiantes realizaron una prueba de pensamiento crítico inicial y participaron en un debate, con observaciones centradas en sus métodos de argumentación e interacciones. Los hallazgos ponen en relieve las disparidades de género en el pensamiento crítico y la importancia de eliminarlas para una educación más exitosa. Además, estos hallazgos buscan ayudar a los educadores y los responsables políticos a establecer programas de educación científica inclusivos que fomenten el pensamiento crítico para todos los estudiantes. |
| Abstract: |
This study investigates the development of critical thinking skills in science education, as well as the influence of gender roles on these abilities. In today's hyperconnected world, kids must be able to distinguish reliable information and think critically. Critical thinking in science entails observation, research, and problem solving. However, developing these abilities is difficult, especially when dealing with gender inequality. This qualitative study was conducted at Sant Martí school in Cerdanyola del Vallès with 25 sixth-grade kids. Students took an initial critical thinking test and participates in a debate, with observations focused on their argumentation methods and interactions. The findings emphasize gender disparities in critical thinking and the importance to abolish them for a more successful education. Moreover, these findings seek to assist educators and policymakers establish inclusive scientific education programs that enhance critical thinking for all students. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Anglès |
| Studies: |
Educació Primària [2500798] |
| Study plan: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Pensament crític ;
Rols de gènere ;
Educació científica i educació primaria ;
Pensamiento crítico ;
Roles de género ;
Educación científica y educación primaria ;
Critical thinking ;
Gender roles ;
Science education and primary school |