Data: |
1994 |
Resum: |
In this paper we have carried out a bibliographic review of the terms currently used by science education researchers to describe «pupils' knowledge» of Science. Further, we have analised their meanings from the perspective of the methodological framework used and have offered our own proposal, as a result of that review, so as to reach a consensus on both the terminology and the possible range of meanings to bt: used. It must be pointed out that we have excluded those studies which discuss "pupils' knowledge" from a purely psychological perspective because of the enormous amount of bibliography on this topic. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 235-245, ISSN 2174-6486 |