Mètode basat en l'ús de llum visible per a la preparació de fosfonats d'interès en medicina i agricultura
Granados Toda, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Gallego-Gamo, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Gimbert Suriñach, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Vallribera Massó, Adelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)

Additional title: Método basado en el uso de luz visible para la preparación de fosfonatos de interés en medicina y agricultura
Additional title: Visible-light mediated method for the synthesis of medicinally and agriculturally relevant phosphonates
Date: 2024
Abstract: El grup CatSyNanoMat del Departament de Química de la UAB ha dissenyat un nou mètode sintètic, pràctic i eficient per a la preparació de fosfonats d'aril, uns compostos orgànics que es fan servir en els àmbits de ciències de la salut i agrari. Destaca la senzillesa del mètode per l'absència de catalitzadors. La possibilitat d'emprar la llum solar com a font d'energia el situa dins del camp de la química verda.
Abstract: El grupo CatSyNanoMat del Departamento de Química de la UAB ha diseñado un nuevo método sintético, práctico y eficiente para la preparación de fosfonatos de arilo, unos compuestos orgánicos que se usan en los ámbitos agrario y de ciencias de la salud. Destaca su sencillez por la ausencia de catalizadores. La posibilidad de emplear la luz solar como fuente de energía lo sitúa dentro del campo de la química verde.
Abstract: The CatSyNanoMat group of the UAB Department of Chemistry has designed a new synthetic, practical and efficient method for the preparation of aryl phosphonates, which are organic compounds used in health and agricultural sciences fields. The simplicity of the method stands out due to the absence of catalysts. The possibility of using sunlight as an energy source places it within the field of green chemistry.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Octubre 2024, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 300.7 KB

Español
2 p, 301.3 KB

English
2 p, 294.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2024-11-07, last modified 2024-11-11



   Favorit i Compartir