Títol variant: |
Introducció : L'educació lingüística d'adults en contextos de migración |
Títol variant: |
Introduction : Language Education for Adults in Migration Contexts |
Títol variant: |
Introduction : L'éducation linguistique des adultes en contextes de migration |
Data: |
2024 |
Resum: |
Ante los retos que plantea la educación lingüística de personas adultas en contextos de migración en España, este monográfico busca abordar las principales tensiones, oportunidades y desafíos que surgen en este ámbito educativo desde distintas perspectivas. A través de seis contribuciones, se reflexiona sobre aspectos clave como la alfabetización afectiva, las aproximaciones docentes a la interculturalidad, la colaboración interinstitucional e intersectorial, las ideologías lingüísticas en contextos no formales, la aptitud musical para el desarrollo de habilidades lectoras, y el potencial de herramientas como la guía de referencia LASLLIAM para avanzar hacia políticas inclusivas para el estudiantado no alfabetizado. Además, el diálogo final entre dos docentes con trayectorias diversas ofrece una visión crítica y enriquecedora sobre los avances y desafíos en la enseñanza de lenguas a personas adultas migrantes en Cataluña. |
Resum: |
Davant dels reptes que planteja l'educació lingüística de persones adultes migrants a Espanya, aquest monogràfic busca abordar les principals tensions, oportunitats i desafiaments que sorgeixen en aquest àmbit educatiu des de diferents perspectives. A través de sis contribucions, es reflexiona sobre aspectes clau com l'alfabetització afectiva, les aproximacions docents a la interculturalitat, la col·laboració interinstitucional i intersectorial, les ideologies lingüístiques en contextos no formals, l'aptitud musical per al desenvolupament de les habilitats lectores, i el potencial d'eines com la guia de referència LASLLIAM per avançar cap a polítiques inclusives per a l'alumnat no alfabetitzat. A més, el diàleg final entre dos docents amb trajectòries diverses ofereix una visió crítica i enriquidora sobre els avenços i desafiaments en l'ensenyament de llengües a persones adultes migrants a Catalunya. |
Resum: |
Faced with the challenges posed by language education for adult migrants in Spain, this special issue seeks to address the main tensions, opportunities, and challenges arising in this educational field from various perspectives. Through six contributions, it reflects on key aspects such as affective literacy, teachers' approaches to interculturality, interinstitutional and cross-sector collaboration, linguistic ideologies in non-formal contexts, musical aptitude for developing reading skills, and the potential of tools like the LASLLIAM reference guide to advance inclusive policies for non-literate students. Additionally, the final dialogue between two educators with diverse trajectories offers a critical and enriching perspective on the progress and challenges in teaching languages to adult migrants in Catalonia. |
Resum: |
Face aux défis posés par l'éducation linguistique des adultes en contextes de migration en Espagne, ce numéro monographique cherche à aborder les principales tensions, opportunités et enjeux qui émergent dans ce domaine éducatif depuis diverses perspectives. À travers six contributions, il propose une réflexion sur des aspects clés tels que l'alphabétisation affective, les approches pédagogiques de l'interculturalité, la collaboration interinstitutionnelle et intersectorielle, les idéologies linguistiques en contextes non formels, l'aptitude musicale pour le développement des compétences en lecture, et le potentiel d'outils tels que le guide de référence LASLLIAM pour promouvoir des politiques inclusives pour les apprenants non alphabétisés. De plus, le dialogue final entre deux enseignants aux parcours variés offre une vision critique et enrichissante des avancées et des défis dans l'enseignement des langues aux adultes migrants en Catalogne. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Migration ;
Teaching additional languages ;
Adult education ;
Literacy education ;
Migración ;
Enseñanza de lenguas adicionales ;
Educación de adultos ;
Alfabetización ;
Migració ;
Ensenyament de llengües addicionals ;
Educació d'adults ;
Alfabetització ;
Enseignement des langues supplémentaires ;
Éducation des adultes ;
Alphabétisation |
Publicat a: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 4 (2024) , p. e1457 (Editors' Note) , ISSN 2013-6196 |