Pot la conversió en zona de vianants causar gentrificació?
Villar Abeijón, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Miralles-Guasch, Carme 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Marquet Sardà, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)

Títol variant: ¿Puede la peatonalización causar gentrificación?
Títol variant: Can Pedestrianization Trigger Gentrification?
Data: 2025
Resum: La planificació urbana contemporània fomenta la mobilitat dels vianants i ciclistes a les ciutats. Malgrat els seus beneficis ambientals, socials i sobre la salut, un estudi del Departament de Geografia de la UAB demostra que les conversions en zones de vianants poden transformar la composició social del barri i atraure veïns amb major poder adquisitiu.
Resum: La planificación urbana contemporánea fomenta la movilidad peatonal y ciclista en las ciudades. A pesar de sus beneficios ambientales, sociales y sobre la salud, un estudio del Departamento de Geografía de la UAB demuestra que las peatonalizaciones pueden transformar la composición social del barrio, atrayendo vecinos con mayor poder adquisitivo.
Resum: Contemporary urban planning promotes pedestrian and cyclist mobility in cities. Despite its environmental, social, and health benefits, a study by the Department of Geography at UAB shows that pedestrianization can transform the social composition of a neighborhood by attracting wealthier residents.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Juny 2025, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 972.4 KB

Español
2 p, 972.8 KB

English
2 p, 968.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2025-06-11, darrera modificació el 2025-07-06



   Favorit i Compartir