| Additional title: |
Nota editorial : multilingüisme i ensenyament de la gramàtica a l'aula de llengua estrangera |
| Additional title: |
Nota editorial : multilingüismo y enseñanza de la gramática en el aula de lenguas extranjeras |
| Additional title: |
Note éditoriale : le multilinguisme et l'enseignement de la grammaire en classe de langue étrangère |
| Date: |
2025 |
| Abstract: |
This special issue addresses various dimensions of multi- and plurilingualism alongside the pedagogy of teaching grammar in the foreign language classroom. The monograph assembles contributions on positive language transfer from L2 to L3, specifically between Romance languages; effective methodologies for grammar instruction; and a historical investigation of grammar teaching. The articles hold significant relevance for researchers in multilingualism, grammar pedagogy, and the historical development of language instruction, and offer valuable insights that language instructors can apply in their own classrooms. |
| Abstract: |
Aquest número especial aborda diverses dimensions del multi- i plurilingüisme juntament amb la pedagogia de l'ensenyament de la gramàtica a l'aula de llengües estrangeres. La monografia aplega contribucions sobre la transferència lingüística positiva de L2 a L3, concretament entre llengües romàniques; metodologies eficaces per a l'ensenyament de la gramàtica; i una investigació històrica sobre l'ensenyament gramatical. Els articles són de gran rellevància per als investigadors en els camps del multilingüisme, la pedagogia gramatical i l'evolució històrica de l'ensenyament de llengües, i ofereixen idees valuoses que els professors de llengües poden aplicar a les seves pròpies aules. |
| Abstract: |
Este número especial aborda diversas dimensiones del multi- y plurilingüismo junto con la pedagogía de la enseñanza de la gramática en el aula de lenguas extranjeras. La monografía reúne contribuciones sobre la transferencia lingüística positiva de L2 a L3, concretamente entre lenguas románicas; metodologías eficaces para la enseñanza de la gramática; y una investigación histórica sobre la enseñanza gramatical. Los artículos son de gran relevancia para investigadores en los campos del multilingüismo, la pedagogía gramatical y la evolución histórica de la enseñanza de lenguas, y ofrecen valiosas ideas que los profesores de idiomas pueden aplicar en sus propias aulas. |
| Abstract: |
Ce numéro spécial aborde diverses dimensions du multi- et du plurilinguisme ainsi que la pédagogie de l'enseignement de la grammaire dans la classe de langue étrangère. La monographie rassemble des contributions sur le transfert linguistique positif de L2 à L3, en particulier entre les langues romanes ; des méthodologies efficaces pour l'enseignement de la grammaire ; et une étude historique de l'enseignement grammatical. Les articles présentent un intérêt significatif pour les chercheurs dans les domaines du multilinguisme, de la pédagogie grammaticale et de l'évolution historique de l'enseignement des langues, et offrent des idées précieuses que les enseignants de langues peuvent appliquer dans leurs propres classes. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Language: |
Anglès |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Subject: |
Multilingüisme ;
Gramàtica ;
Transferència lingüística ;
Intercomprensió ;
Educació lingüística ;
Multilingualism ;
Grammar ;
Language Transfer ;
Intercomprehension ;
Language Education ;
Multilingüismo ;
Gramática ;
Transferencia lingüística ;
Intercomprensión ;
Educación lingüística ;
Multilinguisme ;
Grammaire ;
Transfert linguistique ;
Intercompréhension ;
Éducation linguistique |
| Published in: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 18 Núm. 2 (2025) , art. e1358 (Editors' Note) , ISSN 2013-6196 |