Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas
Teaching of Spanish grammar in the Soviet secondary school (case of the Present Subjunctive)
Panchenko, Yury (Rissho University (Japan))

Título variante: Ensenyament de la gramàtica espanyola a l'escola secundària soviètica (cas del present de subjuntiu)
Título variante: Enseñanza de la gramática española en la escuela secundaria soviética (caso del presente de subjuntivo)
Título variante: Enseignement de la grammaire espagnole dans l'école secondaire soviétique (cas du subjonctif présent)
Fecha: 2025
Resumen: The present article analyzes the evolution of the teaching of Spanish grammar in the Soviet secondary school through the case study of the Present Subjunctive tense. Based on relevant legislation, the period of Spanish language instruction in schools have been divided into three periods: 1947-1955, 1961-1979, and 1980-1991. The treatment of the Present Subjunctive in the official textbooks from each period is compared, focusing on the method of introduction, the type of explanation provided, and the series of exercises proposed. The analysis shows that the teaching of Spanish grammar - and the Present Subjunctive in particular - underwent a significant shift during the Soviet era: from the comparative-conscientious paradigm in the first period, through the transitional stage of the comparative-practical approach in the second period, to the communicative paradigm in the third period.
Resumen: El present article analitza l'evolució de l'ensenyament de la gramàtica espanyola a l'escola secundària soviàtica a través del cas del present de subjuntiu. D'acord amb la legislació vigent, el període d'ensenyament de la llengua castellana a les escoles s'ha dividit en tres períodes: 1947-1955, 1961-1979 i 1980-1991. Es compara el tractament del present de subjuntiu als llibres de text oficials de cada període, centrant-se en el mètode d'introducció, el tipus d'explicació que s'ofereix i la sèrie d'exercicis proposats. L'anàlisi mostra que l'ensenyament de la gramàtica espanyola - i del present de subjuntiu en particular - va experimentar un canvi significatiu durant l'època soviètica: des del paradigma comparatiu-conscient en el primer període, passant per l'etapa de transició de l'enfocament comparatiu-pràctic en el segon període, fins al paradigma comunicatiu en el tercer període.
Resumen: El presente artículo analiza la evolución de la enseñanza de la gramática española en la educación secundaria soviética a través del estudio de caso del presente de subjuntivo. Con base en la legislación pertinente, el período de enseñanza del español en las escuelas se ha dividido en tres períodos: 1947-1955, 1961-1979 y 1980-1991. Se compara el tratamiento del presente de subjuntivo en los libros de texto oficiales de cada período, centrándose en el método de introducción, el tipo de explicación proporcionada y la serie de ejercicios propuestos. El análisis muestra que la enseñanza de la gramática española, y en particular del presente de subjuntivo, experimentó un cambio significativo durante la era soviética: desde el paradigma comparativo-consciente en el primer período, pasando por la etapa de transición caracterizado por el enfoque comparativo-práctico en el segundo, hasta el paradigma comunicativo en el tercer período.
Resumen: Cet article analyse l'évolution de l'enseignement de la grammaire espagnole dans l'école secondaire soviétique à travers l'étude du subjonctif présent. Conformément à la législation en vigueur, l'enseignement de l'espagnol dans les écoles a été divisé en trois périodes : 1947-1955, 1961-1979 et 1980-1991. Le traitement du subjonctif présent dans les manuels officiels de chaque période est comparé, en se concentrant sur la méthode d'introduction, le type d'explications fournies et la série d'exercices proposés. L'analyse montre que l'enseignement de la grammaire espagnole - et du subjonctif présent en particulier - a connu une évolution significative pendant l'ère soviétique : du paradigme comparatif-consciencieux pendant la première période, en passant par la phase de transition vers l'approche comparative-pratique pendant la deuxième période, jusqu'au paradigme communicatif pendant la troisième période.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Grammar teaching ; Linguistic historiography ; Subjunctive mood ; Communicative approach ; Enseñanza de la gramática ; Historiografía lingüística ; Modo subjuntivo ; Enfoque comunicativo ; Ensenyament de la gramàtica ; Historiografia lingüística ; Mode subjuntiu ; Enfocament comunicatiu ; Enseignement de la grammaire ; Historiographie linguistique ; Mode subjonctif ; Approche communicative
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 18 Núm. 2 (2025) , art. e1347 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v18-n2-panchenko
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/10000007718
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1347


33 p, 2.9 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2025-07-01, última modificación el 2025-09-23



   Favorit i Compartir