Gèneres Televisius [103071]
Gómez González, Ángel Custodio
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Television Genres
Título variante: Géneros Televisivos
Fecha: 2025-26
Resumen: Aquesta assignatura té una vessant eminentment pràctica i professional i per això està dissenyada en format de taller on posar en pràctica diferents tècniques creatives a l'aula amb la finalitat de poder idear, dissenyar, pre-produir i presentar davant d'un tribunal de professionals del sector audiovisual, una proposta de format d'entreteniment televisiu de no ficció. L'objectiu final de l'assignatura és llavors la ideació, disseny i desenvolupament d'un format de televisió del macro-gènere d'entreteniment per a presentar a productores i cadenes de televisió: treballarem la ideació i el desenvolupament de tots els aspectes que tenen a veure amb la creativitat i el contingut de l'entreteniment televisiu i també els aspectes pròpiament econòmics, tècnics i de producció. Es tracta del formateig, preproducció i pitching d'un format de televisió. Es desenvoluparà la bíblia completa, incloent-hi els aspectes de producció, realització i pressupost, així com el dossier de venda del format final i el seu pitching davant de les cadenes de tv. Estem parlant de l'elaboració, a nivell de paper, d'un pilot de programa de televisió que aniria acompanyat de la seva corresponent bíblia de format Objectius secundaris derivats de la pràxis del principal seràn: - el coneixement de les diferents aproximacions teòriques a l'estudi dels gèneres televisius, - el coneixement de les convencions expressives i narratives dels diferents gèneres televisius (amb excepció dels gèneres informatius i de ficció) i, - la introducció a la producció al disseny, ideació, producció i realització de formats televisius.
Resumen: This course has a strongly practical and professional focus and is therefore designed as a workshop format, where various creative techniques are applied in the classroom with the aim of ideating, designing, pre-producing, and presenting a non-fiction television entertainment format proposal before a panel of professionals from the audiovisual sector. The ultimate goal of the course is the ideation, design, and development of a television format within the entertainment macro-genre, suitable for pitching to production companies and television networks. We will work on both the creative and content-related aspects of television entertainment, as well as on the economic, technical, and production aspects. This includes format development, pre-production, and pitching of a television format. A full format bible will be developed, including production, direction, and budget elements, as well as a sales dossier for the final format and its pitch to television networks. Essentially, this involves creating a paper prototype of a television pilot accompanied by its corresponding format bible. Secondary objectives derived from the core practice include: - Understanding different theoretical approaches to the study of television genres - Learning the expressive and narrative conventions of various television genres (excluding news and fiction genres) - Introduction to the ideation, design, production, and execution of television formats.
Resumen: Esta asignatura tiene un enfoque eminentemente práctico y profesional, por lo que está diseñada en formato de taller donde poner en práctica diferentes técnicas creativas en el aula con el objetivo de idear, diseñar, preproducir y presentar, ante un tribunal de profesionales del sector audiovisual, una propuesta de formato de entretenimiento televisivo de no ficción. El objetivo final de la asignatura es, por tanto, la ideación, diseño y desarrollo de un formato de televisión dentro del macro-género de entretenimiento para presentar a productoras y cadenas de televisión. Trabajaremos la ideación y el desarrollo de todos los aspectos relacionados con la creatividad y el contenido del entretenimiento televisivo, así como los aspectos económicos, técnicos y de producción. Se trata del formateo, preproducción y pitching de un formato de televisión. Se desarrollará la biblia completa, incluyendo aspectos de producción, realización y presupuesto, así como el dossier de venta del formato final y su pitching ante las cadenas de televisión. Estamos hablando de la elaboración, a nivel de papel, de un piloto de programa de televisión acompañado de su correspondiente biblia de formato. Los objetivos secundarios derivados de la práctica principal serán: - el conocimiento de las diferentes aproximaciones teóricas al estudio de los géneros televisivos; - el conocimiento de las convenciones expresivas y narrativas de los distintos géneros televisivos (excepto los géneros informativos y de ficción); y, - la introducción a la ideación, diseño, producción y realización de formatos televisivos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Comunicació Audiovisual [2501928]
Plan de estudios: Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 107.3 KB

Anglès
6 p, 106.1 KB

Castellà
6 p, 106.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2025-07-12, última modificación el 2025-09-06



   Favorit i Compartir