Dar-se cuenta. El cuerpo a la escucha de la música como práctica de deseo
Agirre Soto, Onintza
Martínez i García, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Sàez i Tajafuerce, Begonya, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Additional title: Donar-se compta. El cos a l'escolta de la música com a pràctica de desig
Additional title: Becoming aware of oneself. The body listening to music as a practice of desire
Date: 2024
Abstract: El presente trabajo toma como referencia unos textos filosóficos para pensar el sujeto y su cuerpo a la escucha de la música, teorizando un tipo concreto de cuerpo como práctica del deseo en relación con la idea de Cuerpo sin Órganos de Deleuze y Guattari. Después, se estudia cómo este cuerpo se activa y experimenta en contextos de escucha de techno y de reggaetón, en relación con otras cuestiones como el baile, las sustancias químicas, los cuerpos disidentes o el deseo femenino. Pretende proponer esta práctica concreta como un recurso para agenciarse del deseo en el sentido que le atribuye Spinoza.
Abstract: El present treball pren com a referència uns textos filosòfics per a pensar el subjecte i el seu cos a l'escolta de la música, teoritzant un tipus concret de cos com a pràctica del desig en relació amb la idea de Cos sense Òrgans de Deleuze i Guattari. Després, s'estudia com aquest cos s'activa i experimenta en contextos d'escolta de techno i de reggaetón, en relació amb altres qüestions com el ball, les substàncies químiques, els cossos dissidents o el desig femení. Pretén proposar aquesta pràctica concreta com un recurs per a agenciar-se del desig en el sentit que li atribueix Spinoza.
Abstract: El presente trabajo toma como referencia unos textos filosóficos para pensar el sujeto y su cuerpo a la escucha de la música, teorizando un tipo concreto de cuerpo como práctica del deseo en relación con la idea de Cuerpo sin Órganos de Deleuze y Guattari. Después, se estudia cómo este cuerpo se activa y experimenta en contextos de escucha de techno y de reggaetón, en relación con otras cuestiones como el baile, las sustancias químicas, los cuerpos disidentes o el deseo femenino. Pretende proponer esta práctica concreta como un recurso para agenciarse del deseo en el sentido que le atribuye Spinoza.
Abstract: This paper uses philosophical texts as a reference to think about the subject and its body when listening to music, theorizing a specific type of body as a practice of desire in relation to Deleuze and Guattari's idea of the Body without Organs. It then studies how this body is activated and experimented with in contexts of listening to techno and reggaeton, in relation to other issues such as dance, chemicals substances, dissident bodies or female desire. The aim is to propose this concrete practice as a resource for taking hold of desire in the sense attributed to it by Spinoza.
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Language: Castellà
Studies: Musicologia [2500240]
Study plan: Grau en Musicologia [809]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Escucha ; Momento favorito ; Cuerpo sin Órganos ; Deseo ; Escolta ; Moment favorit ; Cos sense Òrgans ; Techno ; Reggaetón ; Desig ; Listening ; Favorite moment ; Body without Organs ; Reggaeton ; Desire



39 p, 589.5 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2025-07-15, last modified 2025-07-20



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