De la banda sonora al jugador : Estudi de la interacció entre el jugador i la banda sonora de Doom Eternal
Martín Carmona, Pol
López Gómez, Lidia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Additional title: De la banda sonora al jugador : Estudio de la interacción entre el jugador y la banda sonora de Doom Eternal
Additional title: From the soundtrack to the player : Study of the interaction between the player and Doom eternal's soundtrack
Date: 2024
Abstract: Aquest treball estableix una relació entre el joc de trets i acció en primera persona Doom Eternal, la seva banda sonora i el jugador. L'objectiu principal és identificar de quina manera la banda sonora de Doom Eternal pot veure's alterada a causa de les accions del jugador tot i que aquestes accions es veuen limitades en els àmbits del combat i l'exploració. Per a arribar a les conclusions s'ha realitzat un estudi historiogràfic sobre totes les entregues que han precedit a Doom Eternal, així com una anàlisi a través de partides reals jugades i documentades per poder determinar quins són els factors que impulsen aquests canvis. Addicionalment durant aquesta anàlisi també es comprova com la banda sonora complementa a la història mitjançant l'ús de la nostàlgia en la música. Es conclou que els tres conceptes proposats es relacionen entre si, però que la varietat i aleatorietat musical es veu estrictament reduïda al combat. Aquest treball busca aportar contingut a l'estudi de bandes sonores de videojocs i proporcionar altres maneres d'estudi a videojocs d'aquest mateix gènere.
Abstract: El presente trabajo establece una relación entre el juego de disparos y acción en primera persona Doom Eternal, su banda sonora y el jugador. El objetivo principal es identificar de qué manera la banda sonora de Doom Eternal puede verse alterada debido a las acciones del jugador, aunque estas acciones se ven limitadas en los ámbitos del combate y la exploración. Para llegar a las conclusiones se ha realizado un estudio historiográfico sobre todas las entregas que han precedido a Doom Eternal, así como un análisis a través de partidas reales jugadas y documentadas para poder determinar cuáles son los factores que impulsan estos cambios. Adicionalmente, durante el análisis también se comprueba cómo la banda sonora complementa la historia a través de la nostalgia en la música. Se concluye que los tres conceptos propuestos se relacionan entre sí, pero que la variedad y aleatoriedad musical se ven estrictamente reducidas al combate. Este trabajo busca aportar contenido al estudio de bandas sonoras de videojuegos y proporcionar otras maneras de estudio a otros videojuegos de este mismo género.
Abstract: This essay establishes a relationship between the first-person shooter game Doom Eternal, its soundtrack, and the player. The main objective is to identify how the soundtrack of Doom Eternal can be altered by player actions, although these actions are limited in the areas of combat and exploration. To reach these conclusions, a historiographical study of all the installments preceding Doom Eternal was conducted, as well as an analysis of actual games in Doom Eternal played and recorded to determine the factors driving these changes. Additionally, the analysis also examines how the soundtrack complements the story through nostalgia in music. It is concluded that the three proposed concepts are interrelated, but that musical variety and aleatoriety are strictly limited to combat. This essay seeks to contribute to the study of video game soundtracks and provide alternative ways for studying other titles of this genre.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Musicologia [2500240]
Study plan: Grau en Musicologia [809]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Videojoc ; Banda sonora ; Interactivitat ; Nostàlgia ; Exploració ; Combat ; Videojuego ; Interactividad ; Nostalgia ; Exploración ; Combate ; Videogame ; Soundtrack ; Interactivity ; Exploration



47 p, 6.0 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2025-07-17, last modified 2025-07-20



   Favorit i Compartir