Google Scholar: citas,
Com podem treballar la salut del sòl en diferents etapes educatives? Cinc bones pràctiques educatives des de primària fins a la universitat
Agudelo Carvajal, Carlos (Universitat de Barcelona)
Gual Oliva, Marta (Universitat de Girona)
García Lladó, Àngela (Universitat de Barcelona)
Jové i Company, Núria (Catalan Association of Public Universities)

Título variante: How can we work on the health of the soil in different educational stages? Five transformative experiences on the health of the soil
Título variante: ¿Como podemos trabajar la salud del suelo en diferentes etapas educativas? Cinco experiencias transformadoras sobre la salud del suelo
Fecha: 2025
Resumen: En aquest treball es presenten cinc experiències per a treballar la salut del sòl en diferents etapes educatives, que han estat considerades com a bones pràctiques en el context del projecte Literacy boost through an Operational Educational Ecosystem of Societal actors on Soil health (LOESS). S'hi presenta una breu descripció, tenint en compte els seus objectius, l'enfocament i perquè és important destacar-les. Prèviament, es presenta el context del projecte LOES a Catalunya i el procés de selecció d'aquestes cinc experiències. Malgrat l'actual convenciment, gairebé generalitzat, sobre la importància d'educar la consciència ambiental i els coneixements coherents amb ella, el sòl continua essent un gran oblidat. Les activitats que es presenten en aquest article poden ajudar com a orientació i inspiració per treballar la salut del sòl a les aules.
Resumen: This paper presents five experiences to work on soil health at different educational stages, which have been considered as practices in the context of the Literacy boost through an Operational Educational Ecosystem of Societal actors on Soil health (LOESS) project. While presenting a brief description, it considers its objectives, approach and why it is important to highlight them. Before, the context of the LOESS project in Catalonia and the selection process of these five experiences are presented. Despite the current, almost generalized, conviction about the importance of educating environmental awareness and knowledge consistent with it, soil continues to be largely forgotten. The activities presented in this article can help as guidance and inspiration to work on soil health in the classroom.
Resumen: En este trabajo se presentan cinco experiencias para trabajar la salud del suelo en diferentes etapas educativas, que han sido consideradas como buenas prácticas en el contexto del proyecto Literacy boost through Operational Educational Ecosystem of Societal actors on Soil health (LOESS). Se presenta una breve descripción, teniendo en cuenta sus objetivos, el enfoque y porqué es importante destacarlas. Previamente, se presenta el contexto del proyecto LOES en Cataluña y el proceso de selección de estas cinco experiencias. A pesar del actual convencimiento, casi generalizado, sobre la importancia de educar la conciencia ambiental y los conocimientos coherentes con ella, el suelo sigue siendo un gran olvidado. Las actividades que se presentan en este artículo pueden ayudar como orientación e inspiración para trabajar la salud del suelo en las aulas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Ensenyament de la salut del sòl ; Educació primària ; Educació secundària ; Educació superior ; Projecte LOES ; Enseñanza salud del suelo ; Educación primaria ; Educación secundaria ; Educación superior ; Proyecto LOES ; Soil health education ; Primary education ; Secondary education ; High education ; LOES project
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 50 (2025) , p. 59-65 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n50-agudelo-gual-garcia-jove
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/n50-agudelo-gual-garcia-jove
DOI: 10.5565/rev/ciencies.535


7 p, 567.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2025-07-19, última modificación el 2025-09-09



   Favorit i Compartir