dir.
| Date: |
2025 |
| Description: |
67 pag. |
| Abstract: |
L'objectiu principal d'aquest Treball de Final de Màster és establir la relació que existeix entre la literatura de tradició oral i l'escoltisme, posant el focus en la presència de les narracions orals dins de l'agrupament, les percepcions i coneixements dels caps i la selecció i criteris que s'empren per a la tria. A fi d'assolir-ho, es concreta la definició de narracions orals i es desglossa el mètode escolta i guia, per tal de realitzar una diagnosi de l'AEIG Pere Quart a partir de mètodes qualitatius i, establir una comparació amb quatre agrupaments de l'Àrea Muntanya de Barcelona. A partir dels resultats, s'aporten unes propostes d'intervenció per tal d'acompanyar les necessitats dels caps pel que fa a les narracions orals en l'escoltisme. |
| Abstract: |
El objetivo principal de este Trabajo de Fin de Máster es establecer la relación que existe entre la literatura de tradición oral y el escultismo, poniendo el foco en la presencia de las narraciones orales en el Grupo Scout, las percepciones y conocimientos de los monitores y la selección y criterios que se emplean para la elección. Con el fin de lograrlo, se concreta la definición de narraciones orales y se desglosa el método escolta y guía, con el fin de realizar una diagnosis del AEIG Pere Quart a partir de métodos cualitativos y, establecer una comparación con cuatro Grupos Scouts de l'Àrea Muntanya de Barcelona. A partir de los resultados, se aportan unas propuestas de intervención para acompañar las necesidades de los monitores en lo que se refiere a las narraciones orales en el escultismo. |
| Abstract: |
The main objective of this Master's Thesis is to establish the relationship between tradition in oral literature and Scouting, focusing on the presence of oral narratives in an Scout Group, the perceptions and knowledge of the Scout leaders and the selection and criteria used for their choice. To achieve this, the concept of oral narratives is defined and the scout method is examined in detail, in order to conduct a qualitative diagnosis of AEIG Pere Quart and compare it with four other Scout Groups from the Àrea Muntanya in Barcelona. Based on the findings, a series of intervention proposals are presented to support the needs of scout leaders regarding the use of oral narratives in scouting. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [4313816] |
| Study plan: |
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166] |
| Document: |
Treball de fi de postgrau |
| Subject: |
Narració oral ;
Escoltisme ;
Promoció de la lectura ;
Agrupament escolta ;
Educació en el lleure ;
Narración oral ;
Escultismo ;
Promoción de la lectura ;
Grupos Scouts ;
Educación en el ocio y tiempo libre ;
Oral narration ;
Scouting ;
Reading promotion ;
Scout group ;
Non-formal education |