dir.
dir.
| Data: |
2025 |
| Resum: |
Aquesta tesi doctoral analitza com un projecte musical basat en la metodologia d'Educació a Través de les Arts (ETA) pot incidir en el desenvolupament de l'autoestima de l'alumnat jove d'un Programa de Formació i Inserció (PFI). Mitjançant una Investigació Basada en les Arts (IBA), es desplega una anàlisi narrativa i artística centrada en les vivències de tretze joves en risc d'exclusió social. La recerca parteix d'un enfocament sociocrític i interseccional, reconeixent la importància del context social, emocional i cultural en la construcció de la identitat i l'autoestima. S'utilitzen grups focals, entrevistes i el diari de camp conjuntament amb la creació artística per a la recollida de dades. Els resultats són quatre creacions musicals que mostren com la participació activa en un projecte musical d'ETA millora l'autoestima de l'alumnat. Les conclusions de la tesi reivindiquen el poder transformador de les arts com a eina d'intervenció socioeducativa per promoure el benestar emocional i la transformació social. |
| Resum: |
Esta tesis doctoral analiza cómo un proyecto musical basado en la metodología de Educación a Través de las Artes (ETA) incide en el desarrollo de la autoestima del alumnado joven de un Programa de Formación e Inserción (PFI). A través de una Investigación Basada en las Artes (IBA), se desarrolla un análisis narrativo y artístico centrado en las vivencias de trece jóvenes en situación de riesgo de exclusión social. La investigación se fundamenta en un enfoque sociocrítico e interseccional, reconociendo la relevancia del contexto social, emocional y cultural en la construcción de la identidad y la autoestima. Se utilizan grupos focales, entrevistes y el diario de campo además de la creacion artística para recoger los datos. Los resultados son cuatro creaciones musicales que evidencian cómo la participación activa en un proyecto musical de ETA mejora la autoestima del alumnado. Las conclusiones de la tesis reivindican el poder transformador del arte como herramienta de intervención socioeducativa para fomentar el bienestar emocional y la transformación social. |
| Resum: |
This doctoral thesis analyzes how a music project based on the methodology of Education Through the Arts (ETA) affects the development of self-esteem in young students enrolled in a Training and Insertion Program (PFI). Through an Art-Based Research (ABR) approach, the study conducts a narrative and artistic analysis focused on the experiences of thirteen young people at risk of social exclusion. The research is framed within a socio-critical and intersectional perspective, acknowledging the relevance of social, emotional, and cultural contexts in the construction of identity and self-esteem. Focus groups, interviews and the field diary are used in addition to artistic creation to collect data. The results consist of four musical creations that demonstrate how active participation in a ETA musical project improves students' self-esteem. The thesis conclusions highlight the transformative power of the arts as a socio-educational tool to promote emotional well-being and social transformation. |
| Resum: |
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada |
| Matèria: |
Autoestima ;
Self-esteem ;
Joventut ;
Youth ;
Juventud ;
Música ;
Music ;
Ciències Socials |