Google Scholar: cites
Mentoría y reinserción pospenitenciaria
Cid Moliné, Josep
Andrés Pueyo, Antonio
Encarnacion Ordoñez, Esther de la col.
Ibàñez i Roig, Aina col.
Nguyen, Thuy col.

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2026
Resum: El regreso a la comunidad tras haber pasado un periodo en prisión no es una tarea sencilla. Restablecer los vínculos con la familia y los amigos, encontrar empleo, superar problemas de drogodependencia o enfrentarse al estigma asociado a la prisión son algunas de las barreras que estas personas deben afrontar. Este libro presenta en detalle una investigación experimental, financiada por el programa RecerCaixa, en la que 89 mentores acompañaron durante un año a 86 personas que habían cumplido una pena de prisión. Dicho apoyo constituyó su principal recurso en el proceso de reinserción. El lector encontrará una descripción del programa de mentoría, así como un análisis de las potencialidades y los límites de la participación de la sociedad en la reintegración de las personas tras su paso por prisión.
Resum: El retorn a la comunitat després d'haver passat un període a la presó no és una tasca senzilla. Restablir els vincles amb la família i els amics, trobar ocupació, superar problemes de drogodependència o enfrontar-se a l'estigma associat a la presó són algunes de les barreres que aquestes persones han d'afrontar. Aquest llibre presenta detalladament una recerca experimental, finançada pel programa *RecerCaixa, en la qual 89 mentors van acompanyar durant un any a 86 persones que havien complert una pena de presó. Aquest suport va constituir el seu principal recurs en el procés de reinserció. El lector trobarà una descripció del programa de mentoria, així com una anàlisi de les potencialitats i els límits de la participació de la societat en la reintegració de les persones després del seu pas per presó.
Resum: Returning to the community after a period in prison is no easy task. These individuals must overcome many barriers, such as re-establishing ties with family and friends, finding employment, overcoming drug addiction and dealing with the stigma associated with imprisonment. This book presents a detailed account of an experimental study funded by the RecerCaixa programme, in which 89 mentors supported 86 formerly imprisoned individuals over the course of one year. This support was their main resource in the reintegration process. Readers will find a description of the mentoring programme, as well as an analysis of the potential and limitations of society's involvement in the reintegration of ex-prisoners.
Ajuts: Agencia Estatal de Investigación PID2022-140171NB-I00
Nota: Informe final del proyecto de investigación«La transición de la prisión a la comunidad. Programa experimental de reintegración social de personas encarceladas con riesgo de reincidencia», financiado por el programa RecerCaixa (2014-ACUP-00089)
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Llibre ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Mentoria ; Desistiment ; Reinserció ; Reincidència ; Investigació experimental ; Voluntariat ; Mentoría ; Desistimiento ; Reinserción ; Reincidencia ; Investigación experimental ; Voluntariado ; Mentoring ; Desistance ; Resettlement ; Recidivism ; Randomized control trial ; Volunteers
ISBN: 979-13-88031-30-4

DOI: 10.5565/lib/9791388031304


322 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)
Llibres i col·leccions > Llibres

 Registre creat el 2026-06-03, darrera modificació el 2026-06-20



   Favorit i Compartir