La reactivitat davant l'estrès i els problemes de veu en docents i futurs docents
Botey Catà, Queralt
Gassull Bustamante, Cecilia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2008
Abstract: L'objectiu d'aquest treball de recerca és indagar sobre l'existència d'una possible relació entre la reactivitat a l'estrès i els problemes de veu en el col·lectiu docent. S'ha utilitzat una mostra de 447 persones, entre estudiants de magisteri i docents, donat que són una població que presenten un elevat índex de patologia vocal, així com d'estrès. Per recollir la informació necessària s'utilitza el qüestionari VHI-10 (Voice Handicap Index) i el test IRE-32 (Índice de Reactividad al Estrés). En els resultats obtinguts es troben indicis que ens permeten afirmar que les persones amb problemes de veu tenen una major reactivitat a l'estrès, i dins d'aquesta reactivitat, s'observen també respostes que són més representatives del grup de persones disfòniques, la majoria de les quals estan vinculades, directa o indirectament, a aspectes relacionats amb la emissió vocal.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal. Treballs de recerca de postgrau
Document: Treball final de grau
Subject: Professors ; Estrès laboral



92 p, 515.9 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. MT

 Record created 2009-07-15, last modified 2024-05-26



   Favorit i Compartir