Google Scholar: cites
The methodology of Paul Willis. A review of "Learning to Labor : how working class kids get working class jobs"
Vedel Hadberg, Anders

Data: 2006
Resum: This article explores some basic features of the methodology used by Paul E. Willis in his great work "Learning to Labour" from 1976. Through a backward approximation from the presentational form the article tries to comprehend the consistency of Willis' analytical and conceptual apparatus applied in his research process. This is done partly on basis of the explication of the concept self, and the special explanatory typology in which this concept is employed, and partly through the two concepts penetration and limitation. The conclusion at which this article arrives is that Willis' investigation is a development of the Marxian principles of dialectics in a cultural setting.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Classe obrera ; Cultura acadèmica ; Desigualtat social ; Working class ; Clase obrera ; Cultural study ; Cultura académica ; Social inequality ; Desigualdad social
Publicat a: Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 9 (2006) p. 271-284, ISSN 1578-8946

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Athenea/article/view/40406
Adreça original: https://atheneadigital.net/article/view/n9-hadberg
DOI: 10.5565/rev/athenead/v1n9.275


13 p, 647.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Athenea digital
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-07-04, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir