Google Scholar: cites
Teaching feminist geographies in the Netherlands. Learning from student-led fieldtrips
Van Hoven, Bettina
Been, Wike
Droogleever Fortuijn, Joos
Mamadouh, Virginie

Títol variant: Ensenyant geografies feministes als Països Baixos. Aprenentatge a través del treball de camp conduït per l'alumnat
Títol variant: Enseñando geografías feministas en los Países Bajos. Aprendizaje a través del trabajo de campo conducido por el alumnado
Títol variant: Enseignant des géographies féministes aux Pays-Bas. Apprentissage à travers le travail de terrain conduit par des étudiants
Data: 2010
Resum: In this paper, the authors reflect on the use of student-led fieldtrips as an example of feminist pedagogy in a feminist geography course, a joint course by the universities of Amsterdam and Groningen in The Netherlands. The paper is a co-production of three lecturers and one student of this course and therefore includes teachers' as well as students' views. The authors conclude that student-led fieldtrips are a successful means of bringing in an explicit feminist pedagogy in teaching gender geography. Students were able to help shape the course using their own everyday experiences and interests and were able to contextualize their experiences in relation to theory explored in the classroom. This result is particularly important within the context of geography teaching in Dutch universities in which an empirical and policy oriented focus and a masculine model of teaching and learning dominates.
Resum: En aquest article, les autores reflexionen sobre l'ús dels treballs de camp conduïts per l'alumnat com un exemple de pedagogia feminista en un curs de geografia feminista impartit per les universitats d'Amsterdam i de Groningen, als Països Baixos. L'article és una coproducció entre tres professores titulars i una estudiant d'aquest curs, per tant, inclou la visió del professorat i de l'alumnat. Les autores conclouen que els treballs de camp conduïts per l'alumnat són una forma excel·lent d'introduir explícitament la pedagogia feminista en l'ensenyament de la geografia del gènere. L'alumnat va ser capaç de contribuir a modificar el curs utilitzant les seves experiències quotidianes i els seus interessos, com també de contextualitzar aquestes experiències en relació amb la teoria explorada a classe. Aquest resultat és particularment important en el context de l'ensenyament de la geografia a les universitats neerlandeses, on predomina una orientació empírica i política i un model masculí d'ensenyament i aprenentatge.
Resum: En este artículo, las autoras reflexionan sobre el uso de los trabajos de campo conducidos por el alumnado como un ejemplo de pedagogía feminista en un curso de geografía feminista impartido por las universidades de Amsterdam y de Groningen, en los Países Bajos. El artículo es una coproducción entre tres profesoras titulares y una estudiante de este curso, por lo tanto, incluye la visión del profesorado y del alumnado. Las autoras concluyen que los trabajos de campo conducidos por el alumnado son una forma excelente de introducir explícitamente la pedagogía feminista en la enseñanza de la geografía del género. El alumnado fue capaz de contribuir a modificar el curso utilizando sus experiencias cotidianas y sus intereses, así como de contextualizar estas experiencias en relación con la teoría explorada en clase. Este resultado es particularmente importante en el contexto de la enseñanza de la geografía en las universidades neerlandesas, donde predomina una orientación empírica y política y un modelo masculino de enseñanza y aprendizaje.
Resum: Dans cet article les auteurs réfléchissent autour de l'usage du travail de terrain conduit par les étudiants comme un exemple de pédagogie féministe dans un cours de géographie féministe des Universités d'Amsterdam et de Groningen, aux Pays-Bas. L'article est une co-production parmi trois professeurs titulaires et une étudiante de ce cours, par conséquent, inclut la vision du professorat et des étudiants. Les auteurs déduisent que le travail de terrain conduit par les étudiants est une forme excellente d'introduire explicitement la pédagogie féministe dans l'enseignement de la géographie du genre. Les étudiants ont été capables de contribuer dans la modification du cours en utilisant leurs expériences quotidiennes et intérêts et de mettre en contexte ces expériences par rapport à la théorie explorée en classe. Ce résultat est particulièrement important dans le contexte de l'enseignement de la géographie dans les universités néerlandaises où prédomine une orientation empirique et politique et un modèle masculin d'enseignement et apprentissage.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Student-led field trips ; Feminist pedagogy ; Gender geography ; Universities in The Netherlands ; Treball de camp ; Alumnat ; Pedagogia feminista ; Geografia i gènere ; Universitats dels Països Baixos ; Trabajo de campo ; Alumnado ; Pedagogía feminista ; Geografía y género ; Universidades de los Países Bajos ; Travail de terrain ; Étudiants ; Pédagogie féministe ; Géographie et genre ; Universités aux Pays-Bas
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 305-321, ISSN 2014-4512

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/199045
Adreça original: https://dag.revista.uab.cat/article/view/v56-n2-van-hoven-been-droogleever-fortuijn-etal
DOI: 10.5565/rev/dag.864


17 p, 474.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-09-01, darrera modificació el 2023-04-01



   Favorit i Compartir