Fonaments per a una pedagogia de la lectura en l'obra de Marc-Alain Ouaknin : 1991-2000
Rodríguez i Bosch, Josep Lluís
Riba Miralles, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Date: |
2010 |
Abstract: |
L'objectiu és revelar la potència pedagògica de l'obra d'Ouaknin (segle XX): 1991-2000. En conseqüència, la hipòtesi conjectura que un seguiment atent dels textos ouakninians pot derivar vers una pedagogia lectora. El mètode, conreat per la filosofia i adient al fenomen lector, és l'hermenèutica de Gadamer. Bàsicament, tres autories influencien el nostre rabí quant a lectura: Arendt (acció), Ricoeur (triple mimesi) i Levinas (fecunditat). Aquesta pedagogia lectora, espaciotemporalitat que facilita una antropologia on l'humà avé qüestionament (quoibilité), situa les modalitats lectores (intencional i vivencial), vehicula els protagonistes (deixeble, mestre i text) i mostra els moviments concomitants (carícia, bibliofarmacologia i ètica). |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús |
Language: |
Català |
Studies: |
Pedagogia [2500261] |
Series: |
Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social. Treballs de recerca de postgrau |
Document: |
Treball final de grau |
Subject: |
Ouaknin, Marc-Alain ;
Crítica i interpretació |
The record appears in these collections:
Research literature >
Dissertations >
Education Sciences. MT
Record created 2011-02-18, last modified 2022-07-16