Google Scholar: citas
Joves i ficció televisiva : representacions i efectes
Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Fecha: 2010
Resumen: La recerca sobre els joves i la ficció televisiva constitueix un camp d'estudi més aviat poc explorat. L'atenció dedicada tradicionalment als programes infantils i a altres gèneres televisius, com els programes informatius, han estat clau en el relatiu desinterès que s'hi constata. A partir de 2000, l'atractiu de la ficció sobre els joves, les noves tecnologies i l'atenció dedicada als processos de construcció d'identitat social a la televisió està contribuint a incrementar la visibilitat d'aquest tema. En general, les recerques revelen una certa «apropiació» dels continguts per part d'aquest grup d'edat, que sembla dominar les convencions narratives i és capaç de qüestionar la plausibilitat de les representacions. Per contra, els estudis també tendeixen a confirmar l'associació recurrent entre aquesta tipologia de personatges amb el sexe i l'oci, si bé cal destacar que la major part de les aportacions també reconeix la vessant educativa dels programes analitzats.
Resumen: Research on young people and television fiction is a field of study rather unexplored. The attention devoted to children and other television genres, such as information, have been keys of the relative lack of interest that is observed. Since 2000, the appeal of fiction for young people, new technologies and attention dedicated to the processes of construction of social identity in the television, is helping to increase the visibility of this issue. In general, investigations reveal the "appropriation" of contents by this age group, which seems to dominate the narrative conventions and be able to question the plausibility of representations. However, studies also tend to confirm the recurrent association between this typology of characters with sex and leisure, although it is noteworthy that most of the contributions also recognize the educational aspect of the programmes analyzed.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Joves ; Ficció ; Televisió ; Construcció d'identitat ; Interpretació ; Young people ; Fiction ; Television ; Construction of identity ; Interpretation
Publicado en: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 29-45, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/243374
Adreça original: https://analisi.cat/article/view/n40-lacalle
DOI: 10.7238/a.v0i40.1143


17 p, 143.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Anàlisi
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2011-05-16, última modificación el 2020-08-30



   Favorit i Compartir