Joves gitanes a l'escola
Bretones Peregrina, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Additional title: Jóvenes gitanas en la escuela
Date: 2009
Abstract: El treball següent posa de relleu la realitat complexa que esdevé ser dona i gitana en l'àmbit escolar. Confinat a l'àrea de Barcelona, es tracta d'un dels primers estudis etnogràfics que analitza les continuïtats i discontinuïtats que existeixen entre un marc legal i educatiu que se puposa contempla la diversitat cultural i la igualtat d'oportunitats, i la realitat pràctica i particular de professors i alumnes. Aquesta tesi, llegida el gener passat a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i dirigida per Josefa Soto Marata i Pedro Jurado de los Santos, s'aproxima a la difícil relació entre pràctica docent i experiència de l'alumnat a partir de la perspectiva i el significat que li atorguen els seus protagonistes. La investigació posa l'accent sobre la importància de formar i de potenciar un professorat que acompanyi i reconegui els seus alumnes en comptes de compensar-los, donat que s'entén que només des del reconeixement és possible que la seva participació augmenti i es produeixi la transformació educativa.
Abstract: El siguiente trabajo pone de relieve la realidad compleja que resulta ser mujer y gitana en el ámbito escolar. Confinado al área de Barcelona, se trata de uno de los primeros estudios etnográficos que analiza las continuidades y discontinuidades que existe entre un marco legal y educativo que se supone contempla la diversidad cultural y la igualdad de oportunidades, y la realidad práctica y particular de profesores y alumnos. Esta tesis, leída el pasado enero en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universitat Autònoma de Barcelona y dirigida por Josefa Soto Marata y Pedro Jurado de los Santos, se aproxima a la difícil relación entre práctica docente y experiencia del alumnado a partir de la perspectiva y significado que le otorgan sus protagonistas. La investigación pone el acento sobre la importancia de formar y potenciar un profesorado que acompañe y reconozca a sus alumnos en lugar de compensarlos, dado que se entiende que sólo desde el reconocimiento es posible que su participación aumente y se dé la transformación educativa.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Abril 2009, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 166.6 KB

Español
3 p, 129.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2012-02-22, last modified 2022-02-13



   Favorit i Compartir