visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Articles > Articles publicats > Vols aprendre millor? Sigues el teu propi professor |
Títol variant: | ¿Quieres aprender mejor? Sé tu propio profesor |
Data: | 2008 |
Resum: | Una tradició educativa habitual dels països anglosaxons arriba a les nostres aules. Rep el nom de peer tutoring, i es basa en la interacció entre els alumnes com a mètode d'aprenentatge. Parteix de l'esquema següent : en una parella d'estudiants, mentre un fa de tutor, l'altre fa de tutelat. Des del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona s'està treballant en el disseny i posada en marxa del projecte, i sembla ser que, en els centres escolars que el porten a la pràctica, les repercussions d'aquest mètode pedagògic són realment bones. No només és rebuda positivament per l'alumnat, sinó que millora el nivell d'aprenentatge i la seva autoestima; i, per la seva banda, el professorat té l'oportunitat de veure la diversitat en positiu, aprofitant les diferències entre els alumnes i convertint les aules en comunitats d'aprenents. |
Resum: | Una habitual tradición educativa de los países anglosajones llega a nuestras aulas. Recibe el nombre de peer tutoring, y se basa en la interacción entre alumnos como método de aprendizaje. Parte del siguiente esquema: en una pareja de dos estudiantes, mientras uno hace de tutor, el otro hace de tutelado. Desde el Departamento de Psicología Básica, Evolutiva y de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona se está trabajando en el diseño y puesta en marcha del proyecto, y parece ser que, en aquellos centros escolares que lo llevan a la práctica, las repercusiones de este método pedagógico son realmente buenas. No sólo es recibida positivamente por el alumnado, sino que mejora el nivel de aprendizaje y la autoestima de éste; y, por su parte, el profesorado tiene la oportunidad de ver la diversidad en positivo, aprovechando las diferencias entre los alumnos y convirtiendo las aulas en comunidades de aprendices. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català i Castellà |
Document: | Article ; divulgació ; Versió publicada |
Publicat a: | UAB divulga, Desembre 2008, p. 1-2, ISSN 2014-6388 |
Català 2 p, 173.8 KB |
Español 3 p, 149.8 KB |