Do we choose what we look at or it's our brain that chooses? : A cognitive approach to the relation between visual attention and perception based on advertising stimuli
Astals Serés, Anna 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Añaños, Elena 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
| Fecha: |
2011 |
| Resumen: |
This study questions whether, when talking about graphical stimuli (and in particular, advertisements), attention is above the surface of consciousness that leads to a voluntary perception of the existing stimuli; or if attention is an involuntary process so that we perceive a selection of the stimuli our brain has previously chosen. Previous research of Cognitive Psychology based on advertising attention and perception documents that our cognitive response directly depends on the level of attention focused on the existing stimuli. To understand this question, we need to determine the parameters governing our level of attention. |
| Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Lengua: |
Anglès |
| Documento: |
Image ; altres ; Pòster de congrés ; Versió publicada |
| Materia: |
Cognició ;
Cognition ;
Cervell ;
Brain ;
Perception ;
Percepció ;
Escollir ;
Choose ;
Visual attention ;
Atenció visual |
| Publicado en: |
Workshop on Embodied, Distributed and Extended Cognition. Universitat Autònoma de Barcelona, 2011 |
1 p, 3.0 MB
|
Resum
2 p, 254.6 KB
|
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Grupo de Investigación en Psicología y Comunicación Publicitaria (PCA)Contribuciones a jornadas y congresos >
Pósters
Registro creado el 2012-04-25, última modificación el 2025-05-13