L'assignatura Cos Humà i Salut en la formació de mestres
Carrió, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Barquinero, J. F., (Joan Francesc), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: La asignatura Cuerpo Humano y Salud en la formación de maestros
Títol variant: The subject «Human Body and Health» in teacher training
Publicació: IDES 2008
Resum: El motiu pel qual s'ha escollit fer aquest projecte d'innovació docent en la formació dels futurs professionals de l'educació és que són els que treballaran per atendre a les noves realitats en el sector de la població infantil sobre, el qual actuen uns factors determinants de la salut (com els estils de vida i les influències socials), associats al fet que les edats del desenvolupament dels infants són un moment clau per a l'adquisició d'hàbits i actituds. En aquest projecte s'actua sobre la necessitat de proporcionar (en la formació inicial dels mestres) els coneixements sobre el funcionament del cos i l'ajuda per promocionar i protegir la salut, així com prevenir els factors de risc per a la salut. A través de diverses accions innovadores en la metodologia docent, s'intenta treballar per capacitar per al control de la pròpia salut, així com per a un coneixement i un ús millor dels recursos de salut del nostre entorn.
Resum: El motivo por el que se ha decidido desarrollar este proyecto de innovación docenteen el ámbito de la formación del futuro profesional de la educación es que los maestros son los que trabajarán para atender las nuevas realidades en relación con la población infantil, sobre la que actúan una serie de factores determinantes de la salud, como son los estilos de vida y las influencias sociales. En este sentido, no hay que perder devista que las edades del desarrollo de los niños son un momento clave para la adquisición de hábitos y actitudes. En este proyecto se trabaja sobre la necesidad de proporcionar a la formación inicialde los maestros los conocimientos sobre el funcionamiento del cuerpo, y la ayuda parapromocionar y proteger la salud, así como para prevenir los principales factores de riesgo. A través de diversas acciones innovadoras en la metodología docente, se intenta trabajar para capacitar para el control de la propia salud, así como para un mejor conocimiento y uso de los recursos de salud de nuestro entorno.
Resum: The reason why we decided to conduct this project on teaching innovation in thetraining of future education professionals is because they are the ones who have to tend to the new realities among our children, over which factors that determine health play a role, such as lifestyles and social influences associated with the fact that the childhood development years are a key point for the acquisition of habits and attitudes. This project acts on the need to provide in pre-service teacher training knowledge on how the body works and help to promote and protect health as well as to prevent health risk factors. Through a variety of innovative actions in the teaching methodology, we try toempower participants to manage their own health as well as to gain better knowledgeand use of the health resources in our environment.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: bookPart
Matèria: Salut ; Biologia humana ; Educació per a la salut ; Formació de mestres
ISBN: 978-84-490-2576-1
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 113-124



Català
12 p, 1.4 MB

Español
14 p, 1.6 MB

English
12 p, 125.4 KB

Imatges laboratori
1.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-12, darrera modificació el 2021-07-11



   Favorit i Compartir