Disseny del portafolis per a incrementar la motivació acadèmica i convergir amb l'EEES
Gomà Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Puntí, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Grande, Inma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Albiol i Matamoros, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Wismeijer, Andreas A. J. (Universiteit van Tilburg. Departement Psychologie en Gezondheid)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: Diseño del portafolio para incrementar la motivación académica y convergir con el EEES
Títol variant: Design of the portfolio to increase academic motivation and converge with the European Higher Education Area
Publicació: IDES 2008
Resum: Aquesta experiència s'emmarca en una assignatura troncal de primer cicle de la llicenciatura de Psicologia, Psicologia de la Personalitat. El projecte, guiat per les directrius de l'espai europeu d'educació superior (EEES), consta del disseny i aplicació del portafolis de l'estudiant en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Amb l'objectiu de garantir la participació dels estudiants en l'avaluació de la qualitat interna d'aquest procés d'innovació docent, s'ha administrat un inventari de sis ítems per conèixer la influencia del portafolis en el procés d'aprenentatge en una mostra de 179 alumnes. Els resultats indiquen que el 89 % d'estudiants avalua positivament la introducció del portafolis en el procés d'aprenentatge i es conclou que el procés d'adaptació a l'EEES s'ha dut a terme correctament i de forma satisfactòria.
Resum: Esta experiencia se enmarca en una asignatura troncal de primer ciclo de la licenciatura de Psicología, Psicología de la Personalidad. El proyecto, guiado por las directrices del espacio europeo de educación superior (EEES), consta del diseño y aplicación del portafolio del estudiante en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Con el objetivo de garantizar la participación de los estudiantes en la evaluación de la calidad interna de este proceso de innovación docente, se ha administrado un inventario de seis ítems para conocer la influencia del portafolio en el proceso de aprendizaje en una muestra de 179 alumnos. Los resultados indican que el 89% de estudiantes evalúa positivamente la introducción del portafolio en el proceso de aprendizaje y se concluye que el proceso de adaptación al EEES se ha llevado a cabo correctamente y de forma satisfactoria.
Resum: This experience is part of Psychology of Personality, the core subject in the 1st cycle of the Psychology Degree Course. The project, based on European Higher Education Area (EHEA) guidelines, consists of the design and application of the student's portfolio in the teaching-learning process. In order to guarantee the students' participation in the assessment of the internal quality of this teaching innovation process, an inventory of six items was administered in order to ascertain the influence of the portfolio on the learning process in a sample of 179 students. The results show that 89 % of the students positively rated the introduction of the portfolio in their learning process, and concludes that the process of adaptation to the European Higher Education Space took place correctly and satisfactorily.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: bookPart
Matèria: Portafolis ; Motivació ; EEES ; Avaluació de la qualitat
ISBN: 978-84-490-2576-1
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 223-234



Català
12 p, 1.4 MB

Español
12 p, 1.2 MB

English
12 p, 101.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-13, darrera modificació el 2021-07-11



   Favorit i Compartir