Resum: |
a. Aquesta assignatura pretén complementar l'enfoc d'abordatge global d'intervenció logopèdica, des d'una perspectiva en la qual es contemplen tots els aspectes que influeixen en el desenvolupament dels nenes i nens fins els dotze anys. b. Per tal de poder desenvolupar convenientment els continguts i la metodologia de l'assignatura, l'estudiant ha de mostrar una actitud positiva en l'observació de conductes i tenir capacitat d'observació, d'anàlisi i síntesi, així com considerar les diferents perspectives de l'abordatge teòric de la psicologia del desenvolupament. Objectius formatius En finalitzar l'assignatura l'estudiant ha d'assolir els següents objectius formatius: - Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la preadolescència - Determinar les principals fites que s'assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament. - Conèixer els processos implicats en l' evolució de les principals dimensions en els diferents àmbits i entorns socioculturals - Identificar senyals d'alerta de conductes immadures o desviades per comprendre i interpretar els trastorns del llenguatge i de la comunicació en el context del desenvolupament de les altres funcions psíquiques. - Aplicar els coneixements i saber argumentar-los. - Emetre un judici crític. - Comunicar informacions relacionades amb el contingut als seus iguals i supervisors. - Desenvolupar les seves habilitats d'aprenentatge de manera autònoma. |