Articles

Articles 39 registres trobats  inicianterior26 - 35següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
26.
12 p, 777.4 KB Tendencias actuales en la formación del profesorado de ciencias / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
In the last few years, there has been a significant growth of interest in science teacher education. An analysis of recent science teacher education research is offered in this paper. This study answers the major question: What does research tell us about the recent trends in teacher preparation? We are beginning to understand that in the in-service or preservice training is it very important to know the effects of: a) a limited content knowledge; b) the «commonsense» conceptions, behaviors and attitudes about different aspects of science teaching; c) the need of integration «knowledge-practicev in programs of teacher education and that; d) theses obstacles to didactic knowledge adquisition alone will be overcome when the teachers are placed in a situation wfiich explicitly demands a collective reflection through the research.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4440
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 188-199  
27.
16 p, 690.6 KB Dificultades de aprendizaje de los conceptos de carga y de campo eléctrico en estudiantes de bachillerato y universidad / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
This article tries to analyse what the students' principal learning difficulties on the concept of charge and electric field are. In this way, we have supposed certain parallels between learning difficulties in these concepts and the problems in their formation throughout history. [...]
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4148
Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 131-146  
28.
8 p, 397.2 KB Concepciones de los estudiantes sobre una magnitud "olvidada" en la enseñanza de la química : la cantidad de sustancia / Furió, Carles (Universitat de València) ; Azcona, Rafael (IB de Hondarribia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Mujika, E. (Lizeo Pasaia (País Basc))
The main objective of this paper is the identification of the students' representations about the idea of substance quantity and to see to what extent the establised Chemistry teaching in Secondary schools contributes to giving them a more atomist view of matter. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4525
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 107-114  
29.
14 p, 712.2 KB Deficiencias epistemológicas en la enseñanza habitual de los conceptos de campo y potencial eléctrico / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
This article intends to analyse up to what extent the scarce learning produced when introducing the basic concepts on electrostatics is dueto deficiencies and inadequacies in its routine teaching. So, on the one hand, we analyse what have been the principal epistemological leaps forward in the making of electricity as a science. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4181
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 259-271  
30.
12 p, 1.5 MB ¿Es necesaria la enseñanza de contenidos procedimentales en cursos introductorios de física en la Universidad? / Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco) ; Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Ceberio Gárate, Mikel (Universidad del País Vasco) ; Zubimendi Herranz, José Luis (Universidad del País Vasco)
La resolución de problemas de Física a nivel universitario es considerada como una actividad necesaria para evaluar el conocimiento conceptual y procedimental de los estudiantes. En este estudio hemos querido, por un lado, identificar las principales características del conocimiento procedimental que deben tener los estudiantes universitarios para resolver problemas de lápiz y papel. [...]
Solving Physics problems is accepted as a necessary activity in order to evaluate university students' conceptual and procedural knowledge. In line with this we have attempted to identify the main characteristics of that procedural knowledge students need when solving pencil and paper problems. [...]

2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 17-28  
31.
8 p, 170.0 KB Comprensión del equilibrio químico y dificultades en su aprendizaje / Hernando, Moncaleano (Universidad Industrial de Santander (Colòmbia)) ; Furió, Carles (Universitat de València) ; Hernández, Juan (IES de Enguera (València)) ; Calatayud, M. L. (IES Sorolla (València))
2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 111-118  
32.
14 p, 59.9 KB Revisión de investigaciones sobre la enseñanza-aprendizaje de los conceptos cantidad de sustancia y mol / Furió, Carles ; Azcona, Rafael ; Guisasola, Jenaro
El objeto de este trabajo es revisar la situación actual de las investigaciones didácticas realizadas en el campo de la química sobre los conceptos de cantidad de sustancia y de mol. La revisión está organizada en cuatro apartados: dificultades de aprendizaje, dificultades de enseñanza, controversias sobre la magnitud «cantidad de sustancia» y estrategias de enseñanza.
The aim of this paper is to review the present situation of «amount of substance» and mol concepts research in Chemical Education. We organise the review in four fields: learning difficulties, teaching difficulties, controversies about the magnitude of «amount of substance» and teaching strategies.

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3967
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 2 (2002) , p. 229-242  
33.
27 p, 130.0 KB El Desarrollo profesional del profesor de ciencias mediante tutorías de grupos cooperativos : estudio de ocho casos / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Carnicer, Jesús (IES de Calamocha (Teruel))
La formación continuada de profesores de ciencias, concebida como desarrollo profesional, ha adquirido recientemente relevancia en la investigación en didáctica de las ciencias. En este artículo se presenta un modelo de formación de profesores en activo basado en un programa teórico-práctico desarrollado mediante tutorías de orientación constructivista. [...]
Continued science teacher education, conceived as professional development, has recently acquired relevance in the research of science education. This paper presents a model of in-service training for teachers based on a theoretical-practical program developed through coaching of a constructivist orientation. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3979
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 1 (2002) , p. 47-73  
34.
12 p, 90.6 KB Finalidades de la enseñanza de las ciencias en la Secundaria obligatoria : ¿Alfabetización científica o preparación propedéutica? / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Romo, V. (Universidad de Zacatecas (Mèxic))
The purpose of this work is to find out the teachers' opinions regarding the aims and objectives of the teaching of science, within the frame of the educational reform. We attempt to disclose to what extent educational thinking gives priority to the training of the students in scientific concepts, laws and theories needed in further courses (propedeutic training) and how this thinking pays less attention to the so-called scientific literacy which is meant to be the main object of the teaching of science according to the designers of the curriculum. [...]
2001 - 10.5565/rev/ensciencias.3988
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 3 (2001) , p. 365-376  
35.
16 p, 140.9 KB La enseñanza del concepto de campo eléctrico basada en un modelo de aprendizaje como investigación orientada / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
This work is grounded on a constructivistic conception of the learning of Sciences, more particularly on the model known as teaching-learning as oriented research. In accordance with this theoretical basis we have developed an empirical research framed within the teaching of Electrostatics in Higher Education. [...]
2001 - 10.5565/rev/ensciencias.4007
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 319-334  

Articles : 39 registres trobats   inicianterior26 - 35següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.