Articles

Articles 17 registres trobats  anterior11 - 17  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
11.
12 p, 98.7 KB Una propuesta de utilización de la historia de la ciencia en la enseñanza de un tema de física / Iparraguirre, Lorenzo Marcos
Este artículo describe el proceso para elaborar una propuesta orientada a mejorar la enseñanza de temas de óptica en nivel medio, basada en la creencia de que es necesario desarrollar una metodología esencialmente activa en la cual se introduzcan problematizaciones y cuestionamientos, y de que la historia puede brindar muchos elementos útiles para ello. [...]
This article describes the analysis of the possibilities to improve the teaching of optics subjects at middle school, based upon the belief in the need to develop an essentially active methodology which includes problematizations and questionings, and in the fact that history may provide very useful elements for this. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3706
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 3 (2007) p. 423-434  
12.
8 p, 176.5 KB Un sitio web para la aproximación fenomenológica de la enseñanza de la luz y la visión / Gagliardi, Marta (Università di Bologna) ; Giordano, Enrica (Università di Milano-Bicocca) ; Recchi, Maurizio (Università di Bologna)
Presentamos las características de una página web sobre «Luz y visión» que diseñamos y preparamos para profesores (desde parvulario a 4º de ESO) con la intención de guiarlos por un itinerario desde el conocimiento que da el sentido común hasta la física. [...]
We will present the characteristics of a Web site about «Light and Vision» we designed and prepared for teachers (of grades K-10) with the aim to drive them along a path from commonse knowledge to physics. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3820
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 139-146  
13.
4 p, 225.9 KB Dificultades de los estudiantes con el papel específico del campo eléctrico en la Óptica / Brosseau, C.
This paper deals with the difficulties of the understanding of tlie specific role of the electric field in Optics among students enrolled in undergraduate physics courses. Wiener's experiment along with symmetry arguments provide the basis for an instructional strategy designed to address this specific difficulty.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4535
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 184-187  
14.
7 p, 388.0 KB Errores comunes sobre relatividad entre los profesores de enseñanza secundaria / Alemañ Berenguer, Rafael Andrés (Instituto de Bachillerato Jaime II (Alacant))
The limited understanding of the Principle of Relativity and its vague antl ambiguous formulation in most text-books, may be some of the sources of very common misconceptions on explaining this outstanding piece of the 20th century science. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4159
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 301-307  
15.
10 p, 38.0 KB Anàlisi del mecanoscrit i la correcció de la traducció de Manuel de Pedrolo de Llum d'agost / Pijuan Vallverdú, Alba
Manuel de Pedrolo, sempre atent a les novetats literàries publicades arreu, fou un gran apassionat de la novel·la nord-americana, gènere al qual s'introduí al voltant del 1940 a través de la lectura de William Faulkner, a qui considerava un dels millors escriptors de totes les èpoques. [...]
Manuel de Pedrolo, always aware of the latest literary works published abroad, was a keen enthusiast of the North-American novel, genre to which he was introduced in the 1940s by reading William Faulkner. [...]

2007
Quaderns : revista de traducció, N. 14 (2007) p. 57-66  
16.
4 p, 215.3 KB La llum, vista a través de l'electrodinàmica quàntica / Corbalán, R. (Ramón) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
El premi Nobel de física del 2005 es va concedir a tres investigadors en el camp de l'òptica quàntica. És sorprenent el que actualment s'arriba a fer amb la llum, treballant en l'àmbit de l'electrodinàmica quàntica.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.307
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 41-44  
17.
6 p, 115.5 KB Microones en un forn / Ramírez Castro, J. Lorenzo
Es tracta d'un seguit d'experiències molt vistoses per realitzar amb un forn de microones domèstic. Ajuden a entendre què són les microones, com escalfen, per què no escalfen igual totes les substàncies, què passa quan es fica un metall a dins del microones, per què es veu tan malament a través de les seves portes, etc. [...]
2005 - 10.5565/rev/ciencies.301
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2005) p. 12-17  

Articles : 17 registres trobats   anterior11 - 17  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.