Articles


No s'ha trobat cap coincidència exacta per Desenvolupament., però canviant-lo per Desenvolupament ...
Articles 291 registres trobats  inicianterior223 - 232següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
223.
7 p, 702.7 KB Fuentes de tensión en el ejercicio profesional del profesor de Ciencias / Latorre Latorre, Ángel (Universitat de València. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació) ; Fortes del Valle, María del Carmen (Universitat de València. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació) ; Serra Desfilis, Emilia (Universitat de València. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació)
The main aim of this article is to present a conceptualizatiog. of the causes of stress in teachers, based on a review of recent investigation concerning this subject and stating the importance of the working conditions, interpersonal relations, personal development, initial and continua1 formation and relations with society as causes of stress. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4729
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 268-274  
224.
8 p, 473.5 KB Prácticas en la enseñanza de las ciencias. Problemas y posibilidades / Miguens, M. ; Garrett, R. M.
We have effected an analysis of the role attached to practical studies in teaching sciences through the study of works published on this subjetc. The work has been structured starting from the historic development, to go on with the ends and advantages and finishing it outstanding some of the aspects of what can be considered the core of practical work. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4723
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 229-236  
225.
6 p, 323.2 KB ¿Qué hay que renovar en los trabajos prácticos? / González Eduardo, M. (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina))
The article starts presenting four innovative alternatives of practical work at the laboratory. After forestalling layouts intended to teach scientific procedures leaving out knowledge acquisition, we propound practical work, such as solving problems with capacity to grow building theoretical frames.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4670
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 206-211  
226.
10 p, 273.3 KB Evolución del patrón de coloración melánica en los primeros estadios de desarrollo de la mojarra, Archocentrus myrnae Loiselle, 1997 (Perciformes: Cichlidae) / Puigcerver, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia)
Se documenta la ontogenia de los patrones de coloración melánicos en las fases de larva y juvenil de la mojarra Archocentrus myrnae Loiselle, 1997, un cíclido ponedor biparental originario de América Central. [...]
The ontogeny of melanistic colour patterns in larval, fry and juvenile of the topaz cichlid (Archocentrus myrnae, Loiselle 1997) a biparental substrate spawning cichlid of Central America, are described at different developmental stages. [...]

2007
Orsis, V. 22 (2007) p. 35-44  
227.
10 p, 557.7 KB Educación tecnológica : una nueva asignatura en todo el mundo / Gilbert, J. K. (University of Reading)
This paper has three interlocking themes. The first relates to rationales for the inclusion of technology education in the school curriculum worldwide. The second deals with the issues that have to be addressed as that inclusion is either made or extended. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4279
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 15-24  
228.
508x768, 798.6 KB La tecnología en las relaciones CTS : una aproximación al tema / Acevedo Díaz, José Antonio (Delegación Provincial de Educación y Ciencia (Huelva, Andalusia))
The aim of this paper is to revalue the technology in STS perspective. First, being based on Kline's typology and Pacey's conceptual model, severa1 meanings of the technology are described. Second, the technological literary meaning is focused on the citizen training to participate in the democratic process of the sociotechnological decision making. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4238
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 35-44  
229.
8 p, 470.1 KB El desarrollo sostenible y el futuro de la enseñanza de las ciencias / Sáez, Mª J. ; Riquarts, K.
Although the idea of sustainable development came up in the first reports of the Club of Rome some twenty years ago, it was not taken into account by educationalists until the late eighties. The paper discusses two issues that have emerged from that of sustainable development: a) the operative consequences of this concept for citizens; b) the consequences for the educational system and curriculum. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4224
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 175-182  
230.
16 p, 528.9 KB Afectos y demostraciones geométricas en la formación inicial docente / Araujo, Jacqueline (Departamento de Matemática. Universidad de Goiania (Brasil). Departamento de Matemática) ; Giménez Rodríguez, Joaquín (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) ; Rosich Sala, Núria (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica)
Se estudia el desarrollo de problemas de demostración geométrica en un curso de formación inicial de profesores de matemáticas, examinando si se manifiesta la dimensión afectiva y de qué modo. Se presenta el caso de una estudiante y su comportamiento frente a dos problemas de demostración. [...]
Geometrical proving problems are studied during a first mathematics training course, analysing if and in which way affective dimension is manifested. A case of a student is presented observing her behaviour during two proof solving activities. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3788
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 371-386  
231.
23 p, 148.0 KB Análisis del Metabolismo energético y de materiales de Brasil, Venezuela y Chile / Eisenmenger, Nina ; Ramos Martín, Jesús ; Schandl, Heinz
El artículo presenta una aplicación de las metodologías de Análisis de Flujo de Materiales y Análisis Integrado Multi- Escala del Metabolismo Social (MSIASM, siglas en inglés) para la caracterización de modelos de desarrollo económico de Brasil, Chile, y Venezuela, mediante la utilización combinada de datos económicos y de uso de energía y materiales para diferentes sectores y en diversos niveles jerárquicos. [...]
The article presents an application of both Material Flow Accounting and the Multi-Scale Integrated Analysis of Societal Metabolism (MSIASM) accounting method for characterising economic development in Brazil, Chile, and Venezuela by coupling economic data with energy use through different sectors and at different hierarchical levels. [...]

2007
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, V. 6 (2007) p. 17-39  
232.
12 p, 93.4 KB La ecología política urbana : una disciplina emergente para el análisis del cambio socioambiental en entornos ciudadanos / Domene, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
La ecología política urbana es una disciplina emergente que proporciona un enfoque multidisciplinario y una metodología innovadora para el análisis del cambio socioambiental que tiene lugar en asentamientos urbanos. [...]
L'ecologia política urbana és una disciplina emergent que proporciona un enfocament multidisciplinari i una metodologia innovadora per fer l'anàlisi del canvi socioambiental que té lloc als assentaments urbans. [...]
L'écologie politique urbaine est une discipline émergente qui apporte une vision multidisciplinaire et une méthodologie innovatrice pour l'analyse du changement social et de l'environnement de l'espace urbain. [...]
Urban political ecology has emerged as a discipline that provides an innovative methodology and a multidisciplinary approach to the analysis of the socioenvironmental change taking place in urban settings. [...]

2006
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 48 (2006) p. 167-178  

Articles : 291 registres trobats   inicianterior223 - 232següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.