Artículos

Artículos Encontrados 467 registros  inicioanterior435 - 444siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
435.
6 p, 268.4 KB "El café tiene cafeína y nos despierta, nos da energía" : concepciones sobre la energía química, una buena razón para poner de acuerdo a los profesores de Física y Química y ciencias Naturales / Gallástegui Otero, J. R. ; Lorenzo Barral, F. M.
A research was carried on students' conceptions about chemical energy. The experimental sample were students from primary level to university. Word association tasks and a paper and pencil question were used as instruments for collecting data. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4547
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 20-25  
436.
8 p, 397.2 KB Concepciones de los estudiantes sobre una magnitud "olvidada" en la enseñanza de la química : la cantidad de sustancia / Furió, Carles (Universitat de València) ; Azcona, Rafael (IB de Hondarribia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Mujika, E. (Lizeo Pasaia (País Basc))
The main objective of this paper is the identification of the students' representations about the idea of substance quantity and to see to what extent the establised Chemistry teaching in Secondary schools contributes to giving them a more atomist view of matter. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4525
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 107-114  
437.
6 p, 223.8 KB Química orgánica para estudiantes de ingeniería de minas e ingeniería metalúrgica / Maurelia Gómez, R.
Organic Chemistry is usually related to agricultural, pharmaceutical, alimentary, petroleum and derivate industries among others. However, the use of organic substances in other different industrial fields, like mining and metallurgy has increased and it is hoped that this increment will go on in the future. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4487
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 72-77  
438.
6 p, 313.3 KB Elaboración y utilización de audiovisuales en la enseñanza de la química / Llitjós Viza, Anna ; Estopà Miró, C. ; Miró Clària, A.
This article shows the process of elaboration, and the optimal conditions for their use, of audiovisuals as backup material for chemistry classes. We distinguish between producing videos for interna1 and external use. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4484
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 57-62  
439.
6 p, 252.3 KB Curso de ingreso en química a la universidad : un espacio de revisión y aprendizaje conceptual / Raviolo, Andrés ; Andrade Gamboa, J.
In this article we report a didactic experience, based on a contructivist approach we carried forward in a chemistry classroom in the University Admittance Course, with the aim to promote conceptual revision and learning. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4423
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 361-368  
440.
6 p, 225.0 KB Motivación hacia la química / Morán, J. A. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia) ; Bullaude, M. R. G. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Agronomía y Zootecnia) ; Zamora, M. M. K. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia)
The attitude towards a discipline is decisively important for learning, especially for difficult subjects, such as Chemistry. In this paper we have intented to evaluate, into two groups of universitary students, the attitude towards Chemistry, the determinant factors, and the relationship between the attitude and the rank of knowledge of basic chemistry. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4284
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 66-71  
441.
8 p, 336.3 KB Una reflexión curricular sobre la enseñanza de la estructura de la sustancia en la formación de profesores de química / Ferro, V. R. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba)) ; González Jonte, R. H. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba)) ; Cruz, Z. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba))
In this article we reconsider the manner of teaching the concept of structure of substance in order to improve the teaching performance of chemistry teachers. In order to achieve this goal we modify the habitual, static presentation of substance to relate it to thermodynamic and kinetic aspects. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4257
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 371-377  
442.
10 p, 549.1 KB La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química / Solbes Matarredona, Jordi (CEP de València) ; Traver Ribes, Manel Josep (Institut de Batxillerat Sant Vicent Ferrer (Algemesí))
Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among all these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4244
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 103-112  
443.
6 p, 258.5 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4222
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170  
444.
10 p, 600.9 KB La investigación activa como herramienta para mejorar la enseñanza de la química : nuevos enfoques / Jong, O. de (Universiteit Utrecht)
In many European countries, chemistry education faces a number of important recurrent difficulties. For example, at the secondary school level, students' interest in chemistry is decreasing and teachers complain that repeated explanation and demonstration are not very effective, which frustrates them. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4204
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 279-288  

Artículos : Encontrados 467 registros   inicioanterior435 - 444siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.