Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 33 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
11.
54 p, 1.4 MB A Zombie Apocalypse : developmental stages in L2 learners' interactional skills when working in small groups / Cervera Rovira, Núria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper focuses on learners' talk while doing group work in grade 8 of secondary education in Catalonia. It aims to gain understanding of the interactional strategies deployed by the students as they try to reach an agreement. [...]
Aquest treball es centra en la parla dels estudiants de segon d'ESO a Catalunya mentre duen a terme el treball en grup. L'article intenta entendre millor les estratègies interaccionals utilitzades pels estudiants mentre intenten arribar a un acord. [...]

2020  
12.
69 p, 2.9 MB The role of interaction in the development of the students' writing skills. A study using model texts as feedback / Montgé Ginés, Laia ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Using model texts as a corrective feedback technique is believed to provide students with meaningful feedback, which could lead to the improvement of their writing skills. The aim of this study is to determine whether interaction among peers and with the teacher generated by the use of model texts as feedback has a positive effect on the development of the students' writing skills. [...]
L'ús de textos model com a tècnica de feedback correctiu pot proporcionar als estudiants un feedback rellevant, que podria conduir a la millora de la seva expressió escrita. L'objectiu d'aquest estudi és determinar si la interacció amb els companys i amb el professor durant l'ús de textos models com a feedback té un efecte positiu en el desenvolupament de l'expressió escrita dels alumnes. [...]

2019  
13.
40 p, 2.1 MB Analysis of students' noticing in a models as feedback writing task / Capdevila Capella, Mar ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of the present study is to investigate and analyse the language and discourse features that English as a Foreign Language students noticed and incorporated when doing a Models as Feedback writing task. [...]
L'objectiu del present estudi és la investigació i l'anàlisis dels elements lingüístics i discursius que els alumnes perceben i incorporen durant l'execució d'una tasca escrita de feedback correctiu. [...]

2019  
14.
37 p, 934.3 KB Corrective models as feedback : the effect of enhanced typography / Aceña Milán, Laura ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Completing successfully writing tasks in the English as a Foreign Language classroom is, currently, a very tough task. Using Models as Corrective Feedback has found a path for students to edit their own work to create higher-quality texts and improve their over-all language awareness. [...]
Completar con éxito tareas de escritura en la clase de Inglés como lengua extranjera es, actualmente, una ardua tarea. El uso de Textos Modelo como Feedback Correctivo ha encontrado un camino para que los estudiantes puedan editar su propio trabajo para crear textos de mayor calidad y mejorar su conciencia lingüística general. [...]

2019  
15.
331 p, 4.0 MB Oralidad y escritura compartida en la alfabetización inicial : estudio en un contexto multilingüe / Ottin Pecchio, Giovanna ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Teberosky, Ana, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Este estudio investigó las características del discurso oral en torno a la re-escritura de un texto narrativo y la producción conjunta del mismo por parte de seis parejas de alumnos en primero de Primaria en la Escuela Italiana de Barcelona. [...]
This study investigated the characteristics of oral discourse generated around the process of re-writing a narrative text and its joint production by six pairs of grade 1 students in the Italian School of Barcelona. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
16.
49 p, 1.4 MB Dealing with forks on the road : an analysis of adaptive teaching and interactional strategies in a models as feedback task / Serrano Ortiz, Alba ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
To what an extent teachers shape their teacher talk and interactional strategies to their students' needs? This paper aims to analyze the ways in which a teacher deals with different students molding her interactional strategies in two aspects: using learner convergent language and facilitating an interactional space to students (displaying a good CIC). [...]
Hasta qué punto los maestros moldean su habla y sus estrategias de interacción a partir de las necesidades de sus alumnos? Este estudio pretende analizar las maneras en las que una maestra cambia sus estrategias de interacción en dos aspectos: su uso de lenguaje comprensible por los estudiantes y su capacidad de facilitar un espacio de interacción beneficioso (CIC). [...]
Aquest estudi pretén analitzar les maneres en les quals una mestra canvia les seves estratègies d'interacció en dos aspectes: el seu ús de llenguatge comprensible pels estudiants i la seva capacitat de facilitar un espai d'interacció beneficiós (CIC). [...]

2018  
17.
36 p, 921.5 KB Peer text revision using models as feedback / Matamoros Benson, Jordi ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper analyses peer interaction during a task of text revision that used models as a means of written corrective feedback. The data was gathered from a state secondary school in the surrounding area of Barcelona. [...]
El present treball analitza la interacció entre iguals durant una tasca de revisió de texts que va usar models com a eina de feedback correctiu sobre un text escrit. Les dades es van recollir en un institut públic dels voltants de Barcelona. [...]
El presente trabajo analiza la interacción entre iguales durante una tarea de revisión de textos que utilizó modelos como herramienta de feedback correctivo sobre un texto escrito. Los datos se recogieron de un instituto público de los alrededores de Barcelona. [...]

2018  
18.
155 p, 3.7 MB The role of student-teachers' imagined identities in their investments in English in an "Integrating Content and Language in Higher Education" (ICLHE) Catalan pre-service teacher education context / Torras Vila, Berta ; Evnitskaya, Natalia, dir. ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi forma part dels projectes GUIDEWAY i PATHWAY i explora el rol de les identitats imaginades en l'interès envers l'anglès d'un grup d'estudiants d'educació superior. Es contextualitza dins del Grau d'Educació Primària en anglès (GEPa) ofert a la Universitat Autònoma de Barcelona, que incorpora la "internacionalització" mitjançant l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua a l'Educació Superior (AICLES). [...]
The present interpretive study is part of the GUIDEWAY and PATHWAY projects and aspires to provide insights into the role of imagined identities in the interest towards English among a group of tertiary learners. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
4 documentos
19.
88 p, 5.2 MB Orfeu a les flames del fènix / Domínguez Escobar, Carlos ; Chillón, Albert, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Orfeu a les flames del fènix" és una aproximació empírica a les relacions que mantenen art i cultura a la societat de masses. L'objectiu és, a través d'un conjunt de set entrevistes en profunditat a experts en les diferents tipologies d'art i cultura, conèixer com afecten el consumisme, les noves tecnologies i el model de pensament contemporani a un art i una cultura en constant transformació.
"Orfeo en las llamas del fénix" es una aproximación empírica a las relaciones que mantienen arte y cultura en la sociedad de masas. El objetivo es, a través de un conjunto de siete entrevistas en profundidad a expertos en las diferentes tipologías de arte y cultura, conocer cómo afectan el consumismo, las nuevas tecnologías y el modelo de pensamiento contemporáneo a un arte y una cultura en constante transformación.
"Orpheus in the flames of the phoenix" is an empirical approximation to the relations that maintain art and culture in mass society. The objective is, through a set of seven in-depth interviews to experts in the different types of art and culture, know how affect consumerism, new technologies and the model of contemporary thinking to an art and a culture in constant transformation.

2015
Grau en Periodisme [971]  
20.
389 p, 1.5 MB Enseñar inglés a futuros maestros mediiante ell chat pedagógiico:: Estudio de la reparación y las estrategias comunicativas e interactivas entre aprendices de lengua / Sánchez Sola, Antonio ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Trenchs Parera, Mireia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El presente trabajo es un estudio de tipo cualitativo que evalúa los resultados de la implementación de una propuesta de acción pedagógica innovadora: la utilización de la comunicación sincrónica mediada por ordenador a partir de tareas de interacción en parejas como entorno de aprendizaje de la lengua extranjera. [...]
This is a qualitative study which evaluates the results of the implementation of an innovative teaching approach: the use of synchronous computer-mediated communication with pair-work tasks as a foreign language learning environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Documentos de investigación : Encontrados 33 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
1 Escobar, C. O.
3 Escobar, Carlos
1 Escobar, Cristina
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.