Articles

Articles 392 records found  beginprevious270 - 279nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
270.
12 p, 333.4 KB La comunicación en el deporte global : los medios y los Juegos Olímpicos de verano (1894-2012) / Fernández Peña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ramajo Hernández, Nati (Universitat Autònoma de Barcelona)
La historia de los Juegos Olímpicos adquiere una nueva perspectiva cuando se analiza desde el ángulo de los medios y los avances tecnológicos. Este artículo se propone estudiar la narrativa oficial del Comité Internacional Olímpico (CIO) en relación con los medios y las tecnologías de la comunicación desde su misma fundación. [...]
The Olympic Games' history acquires a new perspective when it is analyzed from the media and technological advances angle. This article aims to deepen in the official narratives regarding media and communications technology by the International Olympic Committee (IOC) since its very foundation. [...]

2014 - 10.5209/rev-HICS.2014.v19.45171
Historia y comunicación social, Vol. 19, Núm. Esp (Marzo 2014) , p. 703-714  
271.
10 p, 361.1 KB Deporte con dispositivos de posicionamiento global (GPS) : aplicaciones y limitaciones / Castellano, Julen (Universidad del País Vasco) ; Casamichana, David (Universidad de Cantabria. Escuela Universitaria de Fisioterapia y Logopedia Gimbernat-Cantabria)
En el presente documento se hace una revisión no exhaustiva sobre la aplicabilidad y limitaciones de los dispositivos GPS en el ámbito deportivo. En el trabajo se detallan aspectos claves que técnicos e investigadores deberían considerar para valorar los límites de su aplicabilidad al tiempo que maximizar su uso. [...]
In this paper a non-exhaustive review of the applicability and the limitations of GPS devices in sport have been detailed. The work explains the key aspects that technicians and researchers in this setting should keep in mind about the features of this kind of system while they maximize their advantages. [...]
No presente documento faz-se uma revisão não exaustiva sobre a aplicabilidade e as limitações dos dispositivos GPS no âmbito desportivo. De igual modo, são detalhados os aspectos-chave que técnicos e investigadores devem considerar para avaliar os limites da sua aplicabilidade e maximizar o seu uso. [...]

2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23 Núm. 2 (2014) , p. 355-364  
272.
13 p, 264.2 KB Arte, feminismo y tecnología : Reflexiones sobre formas creativas y formas de domesticación / Zafra, Remedios (Universidad de Sevilla)
En este artículo sobre arte, tecnología y feminismo reivindico el papel de las escrituras y formas de hacer en relación a los discursos, así como la coherencia de dicho posicionamien-to en todo ejercicio crítico del feminismo frente al logocentrismo. [...]
In this article about art, technology and feminism, I assert the role of writings and modes of doing in relation to discourses, as well as the coherence of that position in every femi-nist critical practice against logocentrism. [...]

2014 - 10.5565/rev/qpsicologia.1212
Quaderns de psicologia, Vol. 16, Núm. 1 (2014) , p. 97-109  
273.
20 p, 180.4 KB Estratègies didàctiques a l'ensenyament universitari. Experimentació de crèdits ECTS en els estudis de Pedagogia i Psicopedagogia / Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La convergència cap a un Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), l'assumpció del model anomenat Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ETCS) i el desenvolupament i democratització de les TIC genera una necessitat d'adaptació del treball didàctic i l'exigència d'experimentar metodologies adequades a aquests plantejaments i contextos. [...]
La convergence vers un Espace européen'enseignement supérieur (EEES), l'implatation du modèle appelé Système européen de transfert de crédits (ECTS) et le développement ainsi que la démocratisation des TIC sonà l'origine d'un besoin d'adaptation du travail didactique et de l'exigence de l'expérimentation des méthodologies adaptées à ces considérations et à ces contextes. [...]
The convergence toward a European Higher Education Area (EHEA), the implementation of the model called European Credit Transfer System (ECTS), and the development and democratisation of ICT together create a need to adapt education and find methodologies that more adequately respond to the new situations and contexts. [...]

2008
Temps d'educació, Núm. 34 (2008) , p. 183-202  
274.
17 p, 94.5 KB Una mirada al passat, present i futur de la perspectiva tecnològica de l'educació / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La perspectiva tecnológica de la Pedagogía entró en nuestra Universidad de la mano de dos profesores de la Universidad de Barcelona: Alejandro Sanvisens y José Fernández Huerta. La superación de la estricta vinculación entre tecnología, recursos audiovisuales y conductismo pronto quedó superada ante la concepción tecnológica de la misma teoría de la educación. [...]
La perspective technologique de la pédagogie a fait son entrée dans notre Université grâce à deux professeurs de l'Université de Barcelone: Alejandro Sanvisens et José Fernández Huerta. Le lien strict entre technologie, ressources audiovisuelles et behaviorisme a été rapidement dépassé face à la conception technologique de la théorie même de l'enseignement. [...]
The technological perspective of pedagogy was brought into our universities by two teachers from the University of Barcelona: Alejandro Sanvisens and José Fernández Huerta. The overcoming of the strict relationship between technology, audiovisual resources and behaviourism was soon brought about with the technological concept of the educational theory itself. [...]

2006
Temps d'educació, Núm. 30 (2006) , p. 193-209  
275.
6 p, 198.2 KB Réseau d' Enseignement Multimèdia (REM) : a la recerca d'un Erasmus virtual / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Fonollosa Vives, Maite ; Barajas Frutos, Mario ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Chrysos, Adonis
En el artículo se da a conocer un nuevo proyecto de investigación sobre la utilización pedagógica de las nuevas tecnologlas de la información y la comunicación: Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), en el que participa la Universidad de Barcelona junto con otras diez universidades europeas. [...]
Le sujet de cet article est un nouveau projet de recherche sur I'utilisation pédagogique des nouvelles technologies de I'inlormation et de la communication, le Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), auquel participe l'Université de Barcelone, aux côtés de dix autres universités européennes. [...]
This paper gives general view of a research project about the pedagogical use of information and communication technologies: Réseau d'Enseignement Multimédia (REM), carried out by eleven european uniiversitites one of them being the University of Barcelona. [...]

1996
Temps d'educació, Núm. 16 (1996) , p. 143-148  
276.
9 p, 65.8 KB Tecnología y transformación de la práctica docente en la formación en comunicación en la era 2.0 : un caso de estudio / Blanco, Josep Ma. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Las NTIC han transformado la práctica formativa universitaria de un modo radical. En el caso de los docentes cuyas materias se orientan a la elaboración de productos comunicativos profesionales, y que deben emplear otras tecnologías, la complejidad es aún mayor. [...]
The ICTs has transformed the university's teaching practice in a radical way. The difficulty can be greater for university professors that use technologies to explain the professional production of communication contents. [...]

2013 - 10.5209/rev_ESMP.2013.v19.42145
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 19, Núm. Extra (Abril 2013) , p. 623-631  
277.
16 p, 1.2 MB The European Digital Kitchen Project / Seedhouse, Paul (Newcastle University) ; Preston, Anne (Newcastle University) ; Olivier, Patrick (Newcastle University) ; Jackson, Dan (Newcastle University) ; Heslop, Philip (Newcastle University) ; Balaam, Madeline (Newcastle University) ; Rafiev, Ashur (Newcastle University) ; Kipling, Matthew (Newcastle University)
This article reports on the European Digital Kitchen, an EU-funded language learning project which promotes learning of languages, cultures and cuisines in digital interactive kitchens. The project involves taking a normal kitchen and specifically adapting it for language learning using the next generation of digital technology, namely activity recognition and sensor technology. [...]
Cet article rend compte de la 'European Digital Kitchen', un projet d'apprentissage de la langue financé par l'UE qui favorise l'apprentissage des langues, des cultures et des cuisines dans les cuisines interactifs digitales. [...]
Dieser Artikel berichtet über die 'European Digital Kitchen', ein EU-geförderten Sprachlernprojekt , das Lernen von Sprachen, Kulturen und Küchen in digitalen interaktiven Küchen fördert . Das Projekt modifiziert eine normale Küche speziell für Sprachlern mit der nächsten Generation der digitalen Technologie, nämlich Aktivitätserkennung und Sensortechnik. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.554
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 1-16  
278.
22 p, 217.2 KB Gubernamentalidad neoliberal, subjetividad y transformación de la universidad. La evaluación del profesorado como técnica de normalización / Amigot Leache, Patricia (Universidad Pública de Navarra) ; Martínez Sordoni, Laureano
Partiendo de la lectura foucaultiana del liberalismo y del neoliberalismo, nos proponemos analizar los modos de subjetivación de los dispositivos de poder actuales. A partir de un análisis comparativo con la disciplina y sus técnicas, como el examen, destacamos el carácter gestionario y de control de los dispositivos contemporáneos, cuyas técnicas de normalización son de tipo evaluativo-formal y vinculadas a una producción permanente de innovación. [...]
Taking the Foucauldian reading of liberalism and neoliberalism as a starting point, we analyze the modes of subjectivation of the current power devices. Comparing them with the disciplinary techniques, as the exam, we emphasize the managerial nature and the strategies of control of contemporary power devices, which normalization effects have a "formal-assessment" character and entail a permanent production of innovation. [...]

2013 - 10.5565/rev/athenead/v13n1.1046
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 13, Núm. 1 (Marzo 2013) , p. 99-120  
279.
18 p, 204.2 KB Ética y política en la universidad española: la evaluación de la investigación como tecnología de la subjetividad / Gómez, Lucía (Universitat de València) ; Jódar, Francisco (Universitat de València)
En nuestro trabajo nos proponemos analizar críticamente la transformación de las subjetividades docentes que producen los discursos y prácticas del actual proceso de reforma de la universidad. Transformación vinculada a las racionalidades de gobierno neoliberales pero que queremos describir atendiendo a las modalidades locales de articulación que caracterizan el espacio universitario. [...]
Through our work, we seek to analyse critically the transformation of educational subjectivities produced by discourses and practices within the framework of the current reform process that Spanish universities are undergoing. [...]

2013 - 10.5565/rev/athenead/v13n1.1169
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 13, Núm. 1 (Marzo 2013) , p. 81-98  

Articles : 392 records found   beginprevious270 - 279nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.