Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Tecnología y transformación de la práctica docente en la formación en comunicación en la era 2.0 : un caso de estudio
Blanco, Josep Ma. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)

Additional title: Technology and transformation of teaching practice in training in communication in the 2.0 era: a case study
Date: 2013
Abstract: Las NTIC han transformado la práctica formativa universitaria de un modo radical. En el caso de los docentes cuyas materias se orientan a la elaboración de productos comunicativos profesionales, y que deben emplear otras tecnologías, la complejidad es aún mayor. En el trabajo que se presenta se ofrecen las aportaciones de la primera fase, de exploración cualitativa, de una investigación diseñada para conocer las transformaciones que este perfil de profesor ha sufrido con el paso del tiempo. También se presentan valoraciones generales sobre el enfoque de esta investigación que están desarrollando miembros del Grupo de Investigación en Publicidad y Relaciones Públicas (GRP) de la Universidad Autónoma de Barcelona, que lo aplicarán al caso de la Facultad de Ciencias de la Comunicación de dicha universidad.
Abstract: The ICTs has transformed the university's teaching practice in a radical way. The difficulty can be greater for university professors that use technologies to explain the professional production of communication contents. The study explores the profile transformations of these professors over time. We provide preliminary conclusions of qualitative research applied to the case of the Faculty of Communication Sciences at the Autonomous University of Barcelona where the authors are teachers and members of the Research Group in Advertising and Public Relations (GRP).
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Castellà
Document: Article ; recerca
Subject: Universidad ; Docencia ; Tecnología ; Formación ; Perfil ; University ; Teaching ; Technology ; Training ; Profile
Published in: Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 19, Núm. Extra (Abril 2013) , p. 623-631, ISSN 1988-2696

DOI: 10.5209/rev_ESMP.2013.v19.42145


9 p, 65.8 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Research Group on Psychology, Communication & Advertising (PCA)
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Advertising and Public Relations Research Group (GRP)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2014-04-04, last modified 2023-07-21



   Favorit i Compartir