1.
|
15 p, 116.2 KB |
Technology as an influential variable in the development of dialogical learning
/
Palomares-Montero, Davinia (Universitat de València) ;
Chisvert-Tarazona, María José (Universitat de València) ;
del Campo Ponz, Cristóbal (Centro de Formación, Innovación y Recursos del Profesorado (CEFIRE))
Schools have a responsibility to prepare new generations born in a globalized and interconnected world. The main objective of this paper is to analyze the role that technology plays in the development of dialogical learning in learning communities. [...] Les escoles tenen la responsabilitat de preparar les noves generacions que neixen en un món globalitzat i interconnectat. L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar el paper de la tecnologia en el desenvolupament de l'aprenentatge dialògic en les comunitats d'aprenentatge. [...] Las escuelas tienen la responsabilidad de preparar a las nuevas generaciones en un mundo globalizado e interconectado. El objetivo principal de este trabajo es analizar el papel de la tecnología en el desarrollo del aprendizaje dialógico en comunidades de aprendizaje. [...]
2021 - 10.5565/rev/educar.1332
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 157-171 (Temas de investigación)
|
|
2.
|
8 p, 339.4 KB |
Discurso político y crispación : simplificación y superficialidad argumental
/
Velázquez García-Talavera, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Las instancias de la enunciación en el discurso político realizado en los escenarios sostenidos de la vida política durante los periodos de las legislaturas presentan diversos claroscuros. Esta situación hace preciso distinguir el uso del lenguaje de superficie y, por tanto, de la manifestación del discurso y su correlación, incoherencia, desajuste o impre- cisión con el contenido semántico-ideológico al que remite. [...] The instances of enunciation in the political discourse carried out in the sustained scenarios of political life during the periods of legislatures present various obscure zones. This situation makes it necessary to distinguish the use of surface language and, therefore, of the manifestation of speech and its correlation, incoherence, mismatch or imprecision with the semantic-ideological content to which it refers. [...]
2020 - 10.35659/designis.i33p85-98
DeSignis, Núm. 33 (2020) , p. 85-98
|
|
3.
|
9 p, 151.5 KB |
Foreword by Hubert Hermans
/
Hermans, Hubert (Catholic University of Nijmegen)
When a society becomes more complex and heterogeneous, the identity of teachers "is also challenged to become more complex and heterogeneous. The school, as a reflection of society, needs flexible educators, capable of adapting to change. [...] Cuando la sociedad se vuelve más compleja y heterogénea, la identidad de nuestros maestros es también desafiada para convertirse en más compleja y heterogénea. La escuela, reflejo de la sociedad, precisa de educadores flexibles, capaces de adaptarse a los cambios. [...]
2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1641
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1641 (Sección temática)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
24 p, 1.0 MB |
Dialogicidade e contradições nas narrativas de si : estudo de casos múltiplos com adolescentes
/
Ew, Raquel de Andrade Souza (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul) ;
Castro, Thiago Gomes de ;
Bones Rocha, Kátia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Neste trabalho investigou-se a construção de narrativas de si por adolescentes, utilizando como dispositivo um exercício dialógico sobre o self. A pesquisa foi embasada pela perspectiva de que o self é composto por múltiplas vozes, como família, amigos, escola e o próprio participante, em relações resultantes de diferentes posições sociais como estudante, filho, amigo e pessoa. [...] In this study, the construction of adolescent's narratives about themselves, was investigated using the dialogic exercise about the self as tool. This research was based on the perspective that the self is composed of multiple voices, like family, friends, school and the participant himself, as a result of their different social positions like student, son, friend and person. [...]
2017 - 10.5565/rev/athenea.1536
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 3 (noviembre 2017) , p. 29-52 (Artículos)
|
|
9.
|
|
10.
|
|