Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
23 p, 1.8 MB Radiografía de los micro-influencers en la economía de las plataformas digitales : insatisfacción, trabajo gratuito y desigualdad en la retribución / Villegas-Simón, Isabel (Universitat Pompeu Fabra) ; Fernández-Rovira, Cristina (Universitat de Vic) ; Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bernardi, Alessandro (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introducción: Los influencers se han convertido en nuevos prescriptores y trabajadores digitales que construyen comunidades digitales sólidas para los anunciantes. Los microinfluencers (5. 000 - 40. [...]
Introduction: Influencers have emerged as new prescribers and digital workers who build strong communities for advertisers. Microinfluencers, who have between 5,000 and 40,000 followers, are used by brands to impact small but highly engaged digital communities. [...]

2022 - 10.4185/RLCS-2022-1805
Revista latina de comunicación social, Núm. 80 (2022) , p. 452-474
2 documents

Research literature 1 records found  
1.
137 p, 11.0 MB ¿Por qué influyen los influencers? : los motivos que hacen que sigamos a microinfluencers de lifestyle en Instagram / Ramos Gómez, Paula ; Vinyals Ros, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials han revolucionat la manera en la qual ens comuniquem i aquest context ha donat pas a la creació de noves professions com la figura del influencer, un líder d'opinió amb gran credibilitat sobre els usuaris que li segueixen en els seus perfils socials. [...]
Las redes sociales han revolucionado la manera en la que nos comunicamos y este contexto ha dado paso a la creación de nuevas profesiones como la figura del influencer, un líder de opinión con gran credibilidad sobre los usuarios que le siguen en sus perfiles sociales. [...]
Social Media have revolutionized the way we communicate, and this context has given way to the creation of new professions such as the figure of the influencer, an opinion leader with great credibility among users who follow him or her on their social profiles. [...]

2022
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.