Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
16 p, 714.8 KB Una propuesta innovadora de inclusión de valores morales en la enseñanza de Matemáticas / Miranda, Isaias (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic)) ; Freire Gard, Elena Glenda (Consejo de Formación en Educación (Montevideo, Uruguai). Instituto de Profesores Artigas)
El objetivo de este artículo es doble: 1) documentar el diseño de una secuencia didáctica innovadora que relaciona problemas sobre el concepto de función a trozos con preguntas que involucran dilemas sobre valores morales, y 2) analizar cómo estudiantes de Enseñanza Media (17-18 años de edad), al responder a los dilemas, relacionan el concepto de función a trozos con valores morales específicos. [...]
The aim of this article is twofold: 1) to document the design of an innovative teaching sequence that links problems related to the concept of piecewise function with questions involving moral dilemmas; 2) to analyze how middle school students (17-18 years old) establish a relationship between the mathematical concept and specific moral values when responding to the dilemmas. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.3034
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 1 (2020) , p. 183-196 (Innovaciones Didácticas)  
2.
19 p, 705.4 KB Nietzsche y Schopenhauer : una comparación / Spierling, Volker
Este artículo, procedente de una conferencia pronunciada por el autor en la UAB, muestra la distancia que Nietzsche guarda en todo momento frente a Schopenhauer, a pesar del entusiasmo que aquel rindió desde el primer momento a la idea de una voluntad previa a todo conocimiento humano, a una voluntad que controla la conciencia desde el inconscienre. [...]
This article, developed from a talk given by the author in the Universitat Autònoma de Barcelona, shows that Nietzsche kept always some skepticism towards Schopenhauer's thought, nevertheless the enthusiasm the first shown in the beggining for the idea of a will previous to any human knowledge, a will that controls consciousncss from the unconscious. [...]

1996 - 10.5565/rev/enrahonar.589
Enrahonar, N. 25 (1996) p. 21-39 (Articles)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
48 p, 1.2 MB La recepció de l'obra de Jules Verne pels lectors de diferents èpoques : Anàlisi de traduccions i adaptacions en català, castellà i anglès / Capdevila Vinaja, Marta ; Hernàndez, Pau Joan, 1967-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Anàlisi de l'obra de Jules Verne des del punt de vista educatiu. Exposició dels seu valor educatiu en el camp de la ciència, la geografia i la història, així com també dels seus valors morals. [...]
Análisis de la obra de Julio Verne des del punto de vista educativo. Exposición de su valor educativo en el campo de la ciencia, la geografía y la historia, así como también sus valores morales. [...]
Analysis of the works of Jules Verne from the point of view of education. Explanation of their educational values in the field of science, geography, history, as well as their moral values. Contradictions between the educational intention of the translations and adaptations of the works of Jules Verne for current young readers and the moral shock caused by racism, ethnocentrism and chauvinism of the 20th century, which can be found implicitly and explicitly in all the works of Jules Verne.

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.