Dipòsit Digital de Documents de la UAB 67 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
6 p, 112.2 KB Psicologia Fisiològica I [102547] / Aldavert Vera, Laura ; Ferré i Suana, Núria ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Segura Torres, Pilar ; Vale Martinez, Anna ; Portero Tresserra, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura es considera de formació bàsica i obligatòria dins del Grau en Psicologia de la UAB. Està ubicada al primer semestre de segon curs, després d'haver cursat a primer curs les assignatures "Fonaments de Psicobiologia I" i "Fonaments de Psicobiologia II". [...]
This subject, which is compulsory in the UAB's Degree in Psychology, is taught in the second semester of the second year, after having completed the subjects Foundations of Psychobiology I and II. The basic knowledge of genetics, neurophysiology, neurochemistry and functional neuroanatomy, studied in the previous subjects, will be considered completed. [...]
Esta asignatura se considera de formación básica y obligatoria dentro del Grado en Psicología de la UAB. Está ubicada en el primer semestre de segundo curso, después de haber cursado en primer curso las asignaturas "Fundamentos de Psicobiología I" y "Fundamentos de Psicobiología II". [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
12.
7 p, 117.1 KB Psicologia Fisiològica II [102546] / Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Marti Nicolovius, Margarita ; Silvestre Soto, Jordi ; Portero Tresserra, Marta ; Ivanova Serokhvostova, Anastasya ; Tapias Espinosa, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement de les bases biològiques dels estadis de son i vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d'aprenentatge i memòria. En acabar el curs, l'alumnat haurà de ser capaç de: 1. [...]
The general objective of the subject is learn about the biological bases of sleep and waking, motivated behaviours, emotions, and learning and memory processes. At the end of the course, students will be able to do the following. [...]
El objetivo general de la asignatura es el conocimiento de las bases biológicas de los estadios de sueño y vigilia, las conductas motivadas, las emociones y los procesos de aprendizaje y memoria. Al finalizar el curso, el alumnado deberá ser capaz de: Conocer y explicar las bases neurobiológicas de los ritmos de sueño y vigilia, las funciones del sueño y algunas de sus alteraciones. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
13.
44 p, 1.4 MB Effects of caloric restriction on monoaminergic neurotransmission, peripheral hormones, and olfactory memory in aged rats / Rojic-Becker, Divka (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Aging is associated with a reduced ability to identify and discriminate scents, and olfactory dysfunction has been linked to preclinical stages of neurodegenerative diseases in humans. Moreover, emerging evidence suggests that smell-driven behaviors are regulated by hormones like insulin or leptin, and by metabolic parameters like glucose, which in turn may influence monoaminergic neurotransmission in brain areas related to cognition. [...]
2021 - 10.1016/j.bbr.2021.113328
Behavioural brain researchh, Vol. 409 (2021) , p. 113328  
14.
9 p, 895.5 KB Caloric restriction modulates the monoaminergic system and metabolic hormones in aged rats / Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Rojic Becker, Divka Inge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vega-Carbajal, C. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Caloric restriction (CR) can attenuate the general loss of health observed during aging, being one of the mechanisms involved the reduction of hormonal alteration, such as insulin and leptin. This change could also prevent age-specific fluctuations in brain monoamines, although few studies have addressed the effects of CR on peripheral hormones and central neurotransmitters exhaustively. [...]
2020 - 10.1038/s41598-020-76219-7
Scientific reports, Vol. 10 (november 2020)  
15.
3 p, 1.8 MB Psicologia Fisiologica I [21128] / Morgado-Bernal, Ignacio ; Martí, Margarita ; Segura, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
16.
4 p, 2.2 MB Bases Genetiques i Evolutives de la Conducta [21119] / Martí, Sunsi ; Darbra Marges, Sònia ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
17.
6 p, 119.9 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Gimenez-Llort, Lydia ; Aldavert Vera, Laura ; Armario Garcia, Antonio ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Martí Nicolovius, Margarita ; Morgado-Bernal, Ignacio ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarès, Marc ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela, Rosa M ; Vale Martínez, Anna ; Torras García, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Andero Galí, Raül ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
1 L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
1 The subject explores the brain, the central nervous system and its interaction with neuroendocrine and immune systems, always in relation to complex psychological processes, such as emotions, stress and the multiple aspects of cognitive functions. [...]
1 La asignatura explora el cerebro, el sistema nervioso central y su interacción con sistemas neuroendocrinos e inmunitario, siempre en relación con los procesos psicológicos complejos, como las emociones, el estrés y los múltiples aspectos de las funciones cognitivas. [...]

2021-22
Màster Universitari en Neurociències [1158]
3 documents
18.
7 p, 118.5 KB Pràctiques Integrades [106401] / Bonillo Martín, Albert ; Edo Izquierdo, Sílvia ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal i Alemany, Roser ; Cladellas, Ramon ; Barajas Vélez, Ana ; Faucha Hernandez, Mireia ; Camps-Orfila, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar els estudiants d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar a los estudiantes de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
3 documents
19.
7 p, 118.9 KB Psicologia Fisiològica II [102546] / Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Silvestre Soto, Jordi ; Portero Tresserra, Marta ; Soriano-Mas, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement de les bases biològiques dels estadis de son i vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d'aprenentatge i memòria. En acabar el curs, l'alumnat haurà de ser capaç de: 1. [...]
The general objective of the subject is learn about the biological bases of sleep and waking, motivated behaviours, emotions, and learning and memory processes. At the end of the course, students will be able to do the following. [...]
El objetivo general de la asignatura es el conocimiento de las bases biológicas de los estadios de sueño y vigilia, las conductas motivadas, las emociones y los procesos de aprendizaje y memoria. Al finalizar el curso, el alumnado deberá ser capaz de: Conocer y explicar las bases neurobiológicas de los ritmos de sueño y vigilia, las funciones del sueño y algunas de sus alteraciones. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
20.
43 p, 2.3 MB Development of a first proposal on the Integrative Neurobiological Model of Consciousness through a philogenetical perspective on the nervous system / Castán Sogas, Marçal ; Guillazo i Blanch, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
What is consciousness? Although some philosophical approaches propose that could be some kind of emergent property of matter, the integration of different neurobiological and psychological evidence allow us to suggest that there is a simpler explanation: consciousness is an inescapable loop of stimuliresponse, a process that brains with very specific characteristics do. [...]
Què és la consciència? Tot i que algunes aproximacions filosòfiques proposen que podria ser algun tipus de propietat emergent de la matèria, la integració de diferents evidències neurobiològiques i psicològiques ens permeten suggerir que hi ha una explicació més simple: la consciència és un loop ineludible d'estímuls-resposta, un procés que cervells amb unes característiques molt específiques duen a terme. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Psicologia [954]  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 67 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.