Dipòsit Digital de Documents de la UAB 221 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
62 p, 1.4 MB Centres en Dansa per la Inclusió : Guia de recursos per a l'acompanyament / Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Folgueiras Bertomeu, Pilar (Universitat de Barcelona) ; Tarrés Vallespí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Argelagués Besson, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Torres, Maria Concepció (Universitat Rovira i Virgili)
El programa i la guia neixen en el marc de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu (TaPSEI). La TaPSEI és un òrgan de participació que permet intensificar la col·laboració entre administracions i teixit social per a la millora de la inclusió educativa i social. [...]
Barcelona : Departament d'Educació. Generalitat de Catalunya, 2024  
2.
30 p, 1.6 MB "Peix al cove!" : mètode per aprendre ortografia a Primària i Secundària basat en la reflexió, el diàleg i la recerca a l'aula / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
El mètode que presento aborda l'ortografia a l'aula de Primària i de l'ESO a partir de la següent idea: per aprendre ortografia cal que ens basem no només en el verb "fixar-s'hi" sinó també en el verb "reflexionar". [...]
2024  
3.
1 p, 254.2 KB Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Garcia Ruiz, Carles ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines.
Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]

Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)  
4.
1 p, 174.9 KB Viure en temps de Guerra. Porposta didàctica ESO
Trobar un període de la història de la humanitat en què no s'hagi patit una guerra és molt difícil per no dir impossible. A la història de Catalunya tenim diferents exemples, un d'ells és el setge a la població de la ciutat de Barcelona al 1714, la població es va veure afectada de diferents formes. [...]
Associació de Metstres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. Com afecta a les persones que la pateixen/viuen? -- 2. Com afecta a la població civil el setge al que es veuen sotmesos? -- 3. Puc vire amb el mòbil? -- 4. Què passa quan perdem el nord? -- 5. Com s'inventa l'enemic i s'enverina el discurs públic? -- 6. Quan s'acaba una guerra? -- 7. Qui guanya amb la guerra? -- 8. Activitat final  

5.
1 p, 222.0 KB Un Mon urbà. Proposta didàctica per treballar el problema social rellevant de les ciutats al món. ESO
Actualment poc més de la meitat de la població mundial viu a les ciutats, es calcula que l'any 2050 hi viuran el 68%. Això vol dir que en un futur pròxim la majoria de les persones del planeta viuran en ciutats, i ens permet fer-nos la pregunta de perquè creixen les ciutats? En un món cada vegada més urbanitzat cal, més que mai , trobar models en clau de sostenibilitat, per aquest motiu hem de conèixer quin és el nostre model de ciutat i quin és el dels altres. [...]
Associació de Metsres Rosa Sensat, 2022 (GRICCSO)

Conté: 1. La ciutat es dissenya per a (totes) les persones que l'habiten? -- 2. La ciutat, un ecosistema sostenible i autosuficient? Ambientòmetre -- 3. Per què creixen les ciutats? -- 4. Quin és el nostre model de ciutat? I els models del altres? -- 5. A qui pertany la ciutat? -- 6. Qui mana a la ciutat?.  

6.
16 p, 351.6 KB Representación curricular de la orientación y acción tutorial en el máster de Formación del Profesorado / Salmerón Vílchez, Purificación (Universidad de Granada) ; López-Fuentes, Rafael (Universidad de Granada) ; Martínez-Clares, Pilar (Universidad de Murcia) ; Martín Romera, Ana (Universidad de Granada)
El estudio de los planes curriculares de la formación inicial para el ejercicio de la docencia en Educación Secundaria, entendidos como artefactos histórico-culturales mediadores en la práctica docente, permite comprender qué profesionales se pretenden formar. [...]
L'estudi dels plans curriculars de la formació inicial per exercir la docència en Educació Secundària, entesos com a artefactes historicoculturals mediadors a la pràctica docent, permet comprendre quins professionals s'hi pretenen formar. [...]
This study of curriculum plans for basic teacher training for secondary education, understood as historical-cultural artefacts that mediate teaching practice, allows us to understand what professional educators aim to teach. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1752
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 103-118 (Monográfico)  
7.
12 p, 895.0 KB "No va amb mi" : la influència del disseny d'activitats STEM sobre el posicionament de l'alumnat en aquest àmbit / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article que es presenta analitza les diferències en la percepció de l'impacte sobre el propi posicionament cap a l'àmbit STEM en estudiants de secundària que han participat en un festival STEM. [...]
In this article, differences in the perception of the impact on the stance on STEM of high school students who have participated in a STEM festival are analysed. As well, how different elements that can promote a positive stance on STEM, based also on the opinion of the participant boys and girls is also analysed. [...]
El artículo que se presenta analiza las diferencias en la percepción del impacto sobre el propio posicionamiento hacia el ámbito STEM en estudiantes de secundaria que han participado en un festival STEM. [...]

2019 - 10.17345/ute.2019.2.2658
UT. Revista de ciències de l'educació, Núm. Monogràfic (2019) , p. 133-144  
8.
14 p, 123.3 KB "Taking context seriously" : exploring the enactment of gender policy mandates in Catalan education / Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Gavaldà Elias, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Quilabert, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Several laws and plans contemplate the incorporation of a gender perspective in education in Catalonia. This article analyzes how the relevant policy mandates are transferred, recontextualized and implemented in Catalan secondary schools. [...]
Diverses lleis i plans preveuen la incorporació de la perspectiva de gènere a l'educació a Catalunya. Aquest article analitza com les directrius polítiques en aquest sentit es traslladen, recontextualitzen i implementen en instituts catalans. [...]
Varias leyes y planes contemplan la incorporación de la perspectiva de género en la educación en Cataluña. Este artículo analiza cómo las directrices políticas en este sentido se trasladan, recontextualizan e implementan en institutos catalanes. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1585
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 19-32 (Monográfico)  
9.
169 p, 1.2 MB L'educació mediàtica, una assignatura pendent a Catalunya / Jiménez Durán, Sandra ; Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball pretén fer una anàlisi panoràmica de la situació de l'educació mediàtica a Catalunya i la seva inclusió als centres d'educació secundària. L'estudi consta d'un marc teòric i d'un estudi de cas de l'educació mediàtica a Catalunya. [...]
Este trabajo pretende analizar panorámicamente la situación de la educación mediática en Cataluña y su inclusión en los institutos. El estudio consta de un marco teórico y de un estudio de caso de la educación mediática. [...]
This study intends to analyze in a panoramic view the situation of media literacy in Catalonia and its inclusion in secondary schools. The present work is made up of a theoretical framework and a case study of media education in Catalonia. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
10.
26 p, 1.1 MB Com podem saber si l'aire de l'institut està contaminat? / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Material didàctic per treballar la contaminació de l'aire a 1r o 2n d'ESO basat. El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).
2022 (Col·lecció de recursos docents del CRECIM)
2 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 221 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.