1.
|
14 p, 1.2 MB |
Mapes de progressió per educar a favor d'una nova cultura de l'aigua
/
Castelltort i Valls, Alba (Institut ca n'Oriac) ;
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'emergència climàtica ja té uns efectes importants sobre els recursos hídrics del nostre territori fet que es fa urgent i necessari educar a favor d'una nova cultura ambiental de l'aigua. L'article presenta tres mapes de progressió que poden ajudar a professorat i educadors/es ambientals a organitzar situacions d'ensenyament-aprenentatge que promouen un aprenentatge més profund. [...] The climate emergency is already having significant effects on the water resources of our territory, which makes it urgent and necessary to educate in favor of a new environmental water culture. The article presents three progression maps that can help teachers and environmental educators organize teaching-learning situations that promote deeper learning. [...] La emergencia climática ya tiene unos efectos importantes sobre los recursos hídricos de nuestro territorio, hecho que se hace urgente y necesario educar a favor de una nueva cultura ambiental del agua. [...]
2023 - 10.5565/rev/ciencies.487
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 32-45 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
2.
|
176 p, 10.3 MB |
Disseny d'un itinerari d'educació ambiental pel Camí de Sant Ponç a la Vall d'Alinyà
/
Leafy Roads (Grup de recerca) ;
Castro, Adrià ;
Guart, Judit ;
Moran, Eric ;
Muñoz, Núria ;
Maneja, Roser, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Molina Gallart, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Oliver i Solà, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
L'educació ambiental és una eina de canvi social que, nodrint-se de moltes disciplines, pretén proporcionar el coneixement necessari per a fer front a la complexitat actual mitjançant la identificació de les problemàtiques socioambientals i la proposta de solucions efectives. [...]
2018 Grau en Ciències Ambientals [959]
|
|
3.
|
93 p, 6.7 MB |
Anàlisi socioecològic i estudi de l'emplaçament de caixes niu de ratpenat al municipi de Malgrat de Mar
/
González, Pau ;
Navarro, Ismael ;
Putin, Alejandro ;
Martínez Gasol, Carles, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Zaldo-Aubanell, Quim, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Degut a la importància del ratpenat al municipi de Malgrat de Mar, que alberga una de les majors colònies del sud d'Europa d'aquests mamífers a les mines de Can Palomeres i que té un gran valor socioecològic entre la població, es va decidir realitzar un projecte amb dues dimensions diferents: a) una de vessant més ecològica, enfocada a la instal·lació de caixes niu per a quiròpters a la trama urbana del municipi i b) una altra de caire més social centrada en l'anàlisi de la visió dels infants malgratencs sobre el mamífer i en la posterior comparació amb la concepció dels nens d'altres localitats envers l'animal. [...]
2018 Grau en Ciències Ambientals [959]
|
|
4.
|
98 p, 6.0 MB |
Anàlisi de l'educació ambiental a MónNatura Pirineus
/
Lime (Grup de recerca) ;
Casino, Marc ;
Garcia, Elia ;
Lozano, Iris ;
Romero, Laia ;
Boada, Martí, 1949- , tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Marco Urrea, Ernest tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Zaldo-Aubanell, Quim, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
2018 Grau en Ciències Ambientals [959]
|
|
5.
|
|
6.
|
137 p, 3.6 MB |
Avaluació de l'ambientalització curricular de l'assignatura Didàctica del coneixement del medi natural i social del Grau en Educación Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona
/
Rial Roset, Noèlia ;
Mata Manzanares, Janet ;
Calafell Subirà, Genina, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Banqué, Neus, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
La Universitat Autònoma de Barcelona és una de les institucions que han apostat per la innovació i l'ambientalització curricular, això significa incorporar principis ambientals en els estudis. A la UAB, el grup de recerca Còmplex i el projecte IDES treballen per ambientalitzar les facultats dins el marc de l'Educació pel Desenvolupament Sostenible, en la qual el medi ambient esdevé objecte d'estudi però també el principal recurs didàctic. [...] La Universidad Autónoma de Barcelona es una de las instituciones que han apostado por la innovación y la ambientalización curricular, esto significa incorporar principios ambientales en los estudios. [...] The UAB is one of the institutions that has opted for the innovation and curriculum greening, this means the incorporation of environmental principles in their studies. The UAB research group called Cómplex and the project called IDES, are working for greening the studies within the framework of Education for Sustainable Development, in which the environment becomes an object of study but also the main teaching resource. [...]
2017 Grau en Ciències Ambientals [959]
2 documents
|
|
7.
|
|
8.
|
26 p, 351.4 KB |
Evaluación de las competencias ambientales del profesorado de primaria en formación inicial : estudio de caso
/
Álvarez-García, Olaya (Universitat de les Illes Balears) ;
Sureda Negre, Jaume (Universitat de les Illes Balears) ;
Comas-Forgas, Rubén (Universitat de les Illes Balears)
En este artículo se evalúan las competencias ambientales (CA) del profesorado en formación inicial al comienzo y en la finalización del Grado de Maestro/a en Educación Primaria (GMEP) en una universidad española. [...] En aquest article s'avaluen les Competències Ambientals (CA) del professorat en formació inicial a l'inici i a l'acabament del grau de mestre d'educació primària a una universitat espanyola. S'ha desenvolupat i validat un qüestionari amb la finalitat d'avaluar sis CA en relació amb els coneixements, actituds i comportaments ambientals dels estudiants de la mostra (n=3419. [...] This research evaluate the Environmental Competences (EC) of students enrolled in the first and last year of preservice teachers Degree in a Spanish university. A questionnaire was designed and validated to assess six EC related to environmental knowledge, attitudes and behaviour of the students (n = 341). [...]
2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2338
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 117-141 (Investigaciones Didácticas)
|
|
9.
|
216 p, 18.7 MB |
Arbres remarcables de la Vall d'Alinyà
/
Aixarch, Marc ;
Brossa, Guillem ;
Martínez, Damián S. ;
Sabat, Gerard ;
Maneja, Roser, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Pujantell Albos, Josep Antoni, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Molina Gallart, David, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
2017 Grau en Ciències Ambientals [959]
|
|
10.
|
|