Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Articles 7 records found  
1.
11 p, 7.4 MB Highly cyclable voltage control of magnetism in cobalt ferrite nanopillars for memory and neuromorphic applications / de h-Óra, Muireann (University of Cambridge) ; Nicolenco, Aliona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Monalisha, P. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Maity, Tuhin (Indian Institute of Science Education and Research Thiruvananthapuram) ; Zhu, Bonan (University College London) ; Lee, Shinbuhm (University of Cambridge. Daegu Gyeongbuk Institute of Science and Technology) ; Sun, Zhuotong (University of Cambridge) ; Sort Viñas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Driscoll, Judith (University of Cambridge) ;
Tuning the properties of magnetic materials by voltage-driven ion migration (magneto-ionics) gives potential for energy-efficient, non-volatile magnetic memory and neuromorphic computing. Here, we report large changes in the magnetic moment at saturation (mS) and coercivity (HC), of 34% and 78%, respectively, in an array of CoFe2O4 (CFO) epitaxial nanopillar electrodes (∼50 nm diameter, ∼70 nm pitch, and 90 nm in height) with an applied voltage of −10 V in a liquid electrolyte cell. [...]
2023 - 10.1063/5.0147665
APL materials, Vol. 11, Issue 5 (May 2023) , art. 051105  
2.
43 p, 993.7 KB Activation levels : a fresh perspective on French wh in-situ / Baunaz, Lena (Université de Genève) ; Bonan, Caterina (University of Cambridge)
In the last five decades, French wh in-situ has been the center of much work in theoretical linguistics. Nonetheless, scholars still disagree on the distribution of these constructions, and on their interpretation. [...]
2023 - 10.5565/rev/isogloss.305
Isogloss, Vol. 9 Núm. 1 (2023) , p. 1-43 (Articles)  
3.
59 p, 1.1 MB From northern Italian to Asian wh-in situ : A theory of low focus movement / Bonan, Caterina (University of Cambridge)
The mainstream literature on the Romance dialects of northern Italy has explained the morphosyntax of clause-internal wh-elements in answer-seeking interrogatives as either the result of interrogative movement into the lower portion of the high left periphery (Munaro et al. [...]
2021 - 10.5565/rev/isogloss.108
Isogloss, Vol. 7 (2021) , p. 1-59 (Articles)  
4.
5 p, 43.8 KB Diseño, elaboración e implementación de una unidad didáctica de educación ambiental : la formación teórica a luz de la práctica / Suárez Maceiras, H. ; Zambrana Scorziello, M. (Universidad de Buenos Aires) ; Cuniglio Belmonte, F. ; Bonan, Leonor (Universidad de Buenos Aires)
A través de este trabajo presentamos una experiencia de educación ambiental que reúne la formación de profesores universitarios de biología y de profesores de primaria. La experiencia surge a partir de haber detectado una problemática de enseñanza en la escuela primaria que se intenta revertir a través de las acciones a desarrollar en el contexto de la formación inicial de ambos profesorados, en el ámbito de las asignaturas cuyo desarrollo curricular se centra en la formación teórica de la didáctica de las ciencias. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 2274-2277  
5.
4 p, 42.9 KB Análisis teórico sobre la primera transposición didáctica a través de la teoría de convección en el manto terrestre / Bonan, Leonor (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Esta investigación trata de develar cuestiones inherentes a la transposición didáctica del nivel universitario superior a través de un contenido de geofísica, la teoría de convección en el manto. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 2191-2194  
6.
5 p, 104.7 KB Salud sexual y salud reproductiva : necesidad de una separación / Revel Chion, Andrea (Universidad de Buenos Aires. Grupo de Didáctica de la Biología) ; Bonan, Leonor (Universidad de Buenos Aires. Grupo de Didáctica de la Biología) ; Meinardi, Elsa (Universidad de Buenos Aires. Grupo de Didáctica de la Biología)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
7.
7 p, 38.8 KB Problemas con el lenguaje científico en la escuela : un análisis desde la observación de clases de ciencias naturales / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Bonan, Leonor (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
The present report describes examples and reaches conclusions concerning failures in class communication between science teachers and their students. A general situation characterised as «empty discourse» could be observed through analysing classes recorded by students belonging to last year in Science Teaching degrees. [...]
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4134
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 315-321  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.