No se han encontrado coincidencias con Badia,M.del Mar, pero utilizando en su lugar Badia M del Mar...
Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 66 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.04 segundos. 
1.
2 p, 686.9 KB Correction to : The evolution of the ventilatory ratio is a prognostic factor in mechanically ventilated COVID-19 ARDS patients (Critical Care, (2021), 25, 1, (331), 10.1186/s13054-021-03727-x) / Torres, Antoni (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Motos, Ana (Universitat de Barcelona) ; Riera del Brio, Jordi (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Fernández-Barat, Laia (Universitat de Barcelona) ; Ceccato, Adrian (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Respiratorias) ; Pérez-Arnal, Raquel (Barcelona Supercomputing Center) ; Garcia-Gasulla, Darío (Barcelona Supercomputing Center) ; Peñuelas, Oscar (Hospital Universitario de Getafe) ; Lorente, José Angel (Hospital Universitario de Getafe) ; Rodríguez, Alejandro (Hospital Universitari de Tarragona Joan XXIII) ; De Gonzalo Calvo, David (Hospital Universitari Arnau de Vilanova) ; Almansa, Raquel (Instituto de Investigación Biomédica de Salamanca) ; Gabarrús, Albert (Universitat de Barcelona) ; Menéndez, Rosario (University and Polytechnic Hospital La Fe) ; Bermejo-Martin, Jesus F (Instituto de Investigación Biomédica de Salamanca) ; Ferrer, Ricard (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Amaya-Villar, Rosario (Hospital Universitario Virgen de Rocío) ; Añón, José Manuel (Hospital Universitario La Paz) ; Barberà, Carme (Hospital Santa Maria) ; Barberán, José (Universidad San Pablo-CEU) ; Blandino Ortiz, Aaron (Hospital Universitario Ramón y Cajal) ; Bustamante-Munguira, Elena (Hospital Clínico Universitario Valladolid) ; Caballero, Jesús (Hospital Arnau de Vilanova (Lleida, Catalunya)) ; Carbajales, Cristina (Hospital Álvaro Cunqueiro) ; Carbonell, Nieves (Hospital Clínico y Universitario de Valencia) ; Catalán-González, Mercedes (Hospital Universitario) ; Galbán, Cristóbal (Complejo Hospitalario Universitario de Santiago) ; Gumucio-Sanguino, Víctor D. (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; de la Torre, Maria del Carmen (Hospital de Mataró) ; Díaz Santos, Emilio (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Estella, Ángel (Universidad de Cádiz) ; Gallego, Elena (Hospital San Pedro de Alcántara) ; García Garmendia, José Luis (Hospital San Juan de Dios del Aljarafe) ; Garnacho-Montero, José (Hospital Universitario Virgen Macarena (Sevilla, Andalusia)) ; Gómez, José M. (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Huerta, Arturo (Clínica Sagrada Familia (Barcelona, Catalunya)) ; Jorge García, Ruth Noemí (Hospital Nuestra Señora de Gracia) ; Loza-Vázquez, Ana (Hospital Universitario Virgen de Valme) ; Marin-Corral, Judith (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Martínez de la Gándara, Amalia (Hospital Universitario Infanta Leonor) ; Martínez Varela, Ignacio (Hospital Universitario Lucus Augusti) ; López Messa, Juan (Complejo Asistencial Universitario de Palencia) ; M. Albaiceta, Guillermo (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Novo, Mariana Andrea (Hospital Universitari Son Espases) ; Peñasco, Yhivian (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla) ; Pozo-Laderas, Juan Carlos (Hospital Universitario Reina Sofia) ; Ricart, Pilar (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Salvador-Adell, Inmaculada (Hospital Verge de La Cinta) ; Sánchez-Miralles, Angel (Hospital de Sant Joan d'Alacant) ; Sancho Chinesta, Susana (Hospital Universitario y Politécnico La Fe) ; Socias, Lorenzo (Hospital Son Llàtzer) ; Solé-Violan, Jordi (Hospital Universitari de Gran Canària Doctor Negrín) ; Suares Sipmann, Fernando (Hospital Universitario La Princesa) ; Tamayo Lomas, Luis (Hospital Universitario Río Hortega de Valladolid) ; Trenado, José (Hospital Universitari MútuaTerrassa) ; Barbé, Ferran (Institut de Recerca Biomèdica de Lleida) ; Adell-Serrano, Berta ; Agrifoglio, Alexander ; Aguilar Cabello, María ; Aguilera, Luciano. ; Alcaraz-Serrano, Victoria ; Aldecoa, Cesar ; Alegre, Cynthia ; Álvarez, Sergio ; Álvarez Ruiz, Antonjo ; Andrea, Rut ; Ángel, José ; Arrieta, Marta ; Ayestarán, J.Ignacio ; Badia, Joan Ramon ; Badía, Mariona ; Báez Pravia, Orville ; Mariño, Ana Balan ; Balsera, Begoña ; Barbena, Laura ; Barbeta, Enric ; Bardi, Tommaso ; Barral Segade, Patricia ; Barroso, Marta ; Berezo García, José Ángel ; Bigas, Judit ; Blancas, Rafael ; Blasco Cortés, María Luisa ; Boado, María ; Bodi Saera, María ; Bofill, Neus ; Bouza Vieiro, María Teresa ; Bueno, Leticia ; Bustamante-Munguira, Juan ; Cachafeiro, Lucía ; Campi Hermoso, David ; Campos Fernández, Sandra ; Cano, Iosune ; Cantón-Bulnes, María Luisa ; Cardina Fernández, Pablo ; Carrión García, Laura ; Carvalho, Sula ; Casacuberta-Barberà, Núria ; Castellà, Manuel ; Castellví, Andrea ; Castro, Pedro ; Cicuendez Ávila, Ramon ; Cillóniz, Catia ; Clar, Luisa ; Climent, Cristina ; Codina, Jordi ; Conde, Pamela ; Contreras, Sofía ; Martin, María Cruz ; de Pablo Sánchez, Raul ; De Mendoza, Diego ; del Busto Martínez, Cecilia ; Díaz, Yolanda ; Rivas Vilas, María Digna ; Dólera Moreno, Cristina ; Dot, Irene ; Enríquez Giraudo, Pedro ; Esmorís Arijón, Inés ; Farre Monjo, Teresa ; Fernández, Javier ; Ferrando, Carlos ; Figueras, Albert 1961- ; Forcadell-Ferreres, Eva ; Forcelledo Espina, Lorena ; Franco, Nieves ; Furro, Àngels ; García, Felipe ; García, Beatriz ; García Prieto, Emilio ; García Redruello, Carlos ; García Sagastume, Amaia ; Gascón Castillo, Maria Luisa ; Gomà, Gemma ; Gómez Casal, Vanesa ; Gómez, Silvia ; Gómez Gonzalez, Carmen ; González, Jessica ; Gordo, Federico ; Gracia, Maria Pilar ; Herraiz, Alba ; Herrán-Monge, Rubén ; Ibarz, Mercedes ; Iglesias, Silvia ; Janer, Maria Teresa ; Jiménez, Gabriel ; Juan Díaz, Mar ; Kiarostami, Karsa ; Lazo Álvarez, Juan I. ; León, Miguel ; López-Gavín, Alexandre ; López Lago, Ana ; Macias Guerrero, Desire ; Mamolar Herrera, Nuria ; Mañez Mendiluce, Rafael ; Mantellini, Cecilia L. ; Marco Naya, Gregorio ; Marcos, Pilar ; Marmol Peis, Enrique ; Martín Vicente, Paula ; Martínez, María ; Martínez Fernández, Carmen Eulalia ; Martínez Juan, Maria Dolores ; Masa Jimenez, Juan Fernando ; Masclans, Joan Ramon ; Maseda, Emilio ; Menor Fernández, Eva María ; Miralbés, Mar ; Monclou, Josman ; Montejo-González, Juan Carlos ; Montserrat, Neus ; Mora Aznar, María ; Moral-Parras, Pedro ; Morales, Dulce ; Moreno Cano, Sara Guadalupe ; Mosquera Rodríguez, David ; Muñoz-Bermúdez, Rosana ; Nicolás, José María ; Nogue Bou, Ramon ; Nogueras Salinas, Rafaela ; Ocón, Marta ; Ortega, Ana ; Ossa, Sergio ; Pagliarani, Pablo ; Parera Pous, Anna ; Parrilla, Francisco ; Pérez Bastida, Leire ; Pérez, Purificación ; Pérez Planelles, Gloria ; Rubio, Eva Pérez ; Pestaña Laguna, David ; Piñol-Tena, Àngels ; Prados, Javier ; Pujol, Andrés ; Ramon Coll, Núria ; Renedo Sanchez-Giron, Gloria ; Roche-Campo, Ferran ; Rodriguez, Laura ; Rodríguez de Castro, Felipe ; Rodríguez, Silvia ; Rodríguez Ruiz, Covadonga ; Rubio, Jorge ; Rubio López, Alberto ; Ruiz Miralles, Miriam ; Ryan Murúa, Pablo ; Saborido Paz, Eva ; Salazar Degracia, Ana ; Sanchez, Miguel ; Sánchez, Ana ; Santacoloma, Bitor ; Sariñena, Maria Teresa ; Segura Pensado, Marta ; Serra, Lidia ; Serra-Fortuny, Mireia ; Serrano Lázaro, Ainhoa ; Servià, Lluís ; Soliva, Laura ; Speziale, Carla ; Tognetti, Daniel ; Tormos, Adrián ; Torres, Mateu ; Trefler, Sandra ; Trujillano, Javier ; Úbeda, Alejandro ; Urrelo-Cerrón, Luis ; Val, Estela ; Valdivia Ruiz, Luis ; Vallverdú, Montserrat ; Van der Hofstadt Martin-Montalvo, Maria ; Vara Adrio, Sabela ; Vázquez, Nil ; Vengoechea, Javier ; Vidal Cortes, Pablo ; Vilà-Vilardel, Clara ; Vilanova, Judit ; Villada Warrington, Tatiana ; Yang, Hua ; Yang, Minlan ; Zapatero, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona
2021 - 10.1186/s13054-021-03849-2
Critical Care, Vol. 25 Núm. 1 (12 2021) , p. 435  
2.
8 p, 319.3 KB Uso lúdico de las TIC, procrastinación y género : un estudio con alumnos de educación primaria / Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Dezcallar Sáez, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En este trabajo se estudia la relación entre el uso lúdico de la televisión y los videojuegos en alumnos de primaria y su tendencia a la procrastinación. Se recabó información de los padres de 670 alumnos. [...]
This paper studies the relationship between primary education students' leisure use of television and video games and the students' tendency to procrastinate. Information was gathered from the parents of 670 students. [...]

2018 - 10.51698/aloma.2018.36.2.33-40
Aloma, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 33-40  
3.
The Early Development of Emotional Competence Profile (EDEC-P) : A Means to Share Information about Emotional Status and Expression of Children with Complex Communication Needs / Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Rangel Rodriguez, Gabriela Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Wilkinson, Krista M. (University Park Pennsylvania. Department of Communication Sciences and Disorders)
Purpose This clinical focus article introduces a summary profile template, called the Early Development of Emotional Competence Profile (EDEC-P). This profile distills information from a longer interview tool that solicits a detailed case history (the EDEC), but in a format that is readily accessible for communication partners of children with complex communication needs, including parents, educators, and other professionals. [...]
2021 - 10.1044/2020_AJSLP-20-00209
American Journal of Speech-Language Pathology, Vol. 30 Núm. 2 (2021) , p. 551-565  
4.
19 p, 663.2 KB Adolescents' social perceptions of academically high-performing students : a country and gender comparative study / Oh, Hyerim (University of Erlangen-Nuremberg. Department of Educational Psychology and Research on Excellence) ; Sutherland, Margaret (University of Glasgow) ; Stack, Niamh (University of Glasgow. School of Psychology) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blumen, Sheyla (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Anh-Thu, Nguyen Quoc (Primary School Hildegard-von-Bingen-Anger (Alemanya)) ; Wormald, Catherine (University of Wollongong) ; Maakrun, Julie (University of Notre Dame Australia) ; Ziegler, Albert (University of Erlangen-Nuremberg (Alemanya). Department of Educational Psychology and Research on Excellence)
One cohort that has not been given extended attention in the period during which transition takes place is academically high-performing students. This research study uniquely synthesises some of these key factors by investigating how students in mixed-ability, seventh-grade classrooms across Australia, Peru, Scotland, South Korea, Spain and Vietnam regard a hypothetical, academically able peer. [...]
2019 - 10.1080/03057925.2018.1561246
Compare, Vol. 50 Núm. 6 (2019) , p. 809-826  
5.
15 p, 510.6 KB Adolescent Perception of Potential High-Performing Classmates : A Cross-National Exploration / Oh, Hyerim (University of Erlangen-Nuremberg (Alemanya)) ; Sutherland, Margaret (University of Glasgow (Escòcia)) ; Stack, Niamh (University of Glasgow (Escòcia)) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blumen, Sheyla (University of Glasgow (Escòcia)) ; Nguyen, Quoc Anh Thu (University of Erlangen-Nuremberg (Alemanya)) ; Wormald, Catherine (University of Wollongong (Austràlia)) ; Maakrun, Julie (University of Notre Dame (Austràlia)) ; Ziegler, Albert (University of Erlangen-Nuremberg (Alemanya))
This study explores how secondary school students perceive high-performing potential classmates. A total of 1,794 seventh- and 10th-grade students from five countries completed a questionnaire measuring their expectations of hypothetical male and female high-performing classmates in three categories: intellectual ability, positive social qualities, and popularity. [...]
2019 - 10.1080/02783193.2019.1585398
Roeper Review, Vol. 41 (2019) , p. 88-101  
6.
21 p, 1.3 MB Evaluación e intervención educativa en el aula con alumnado disruptivo dentro del marco de una escuela inclusiva / Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Daura Luján, Gisela (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018 - 10.15517/revedu.v42i2.24178
Revista de educación, Vol. 42 Núm. 2 (2018) , p. 127-148  
7.
Acknowledgement of child abuse by teachers of pre-school, primary and secondary education : Spanish sample / Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Garcia, Xènia (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Química) ; Escotorin, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Brundelius, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The European project WIDE (Witnessing Domestic Violence and Audit Education in school system ERASMUS + Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnerships 2016-1-IT02-KA201-024390) focused on the design of a training model that provides tools and intervention protocols to teachers and school agents in order to detect and intervene properly in the event that students witness intra-family violence against women. [...]
2019
Sodobna Pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies, Vol. 70 Núm. 4 (2019) , p. 152-169  
8.
3.7 MB Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools / Li, Dandan ; Badia Martín, M. del Mar, dir. ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...]
Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...]
Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]

2023  
9.
11.5 MB La comunicación emocional en niños y niñas con necesidades complejas de comunicación y sus madres y padres / Rangel Rodríguez, Gabriela Alejandra ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. ; Badia Martín, M. del Mar, dir.
La comunicació emocional és essencial per a un desenvolupament emocional òptim. Les persones amb necessitats complexes de comunicació (NCC) solen tenir dificultats per a expressar i parlar d'emocions mitjançant l'ús de mètodes convencionals i tenen menys oportunitats per a aprendre i conversar sobre les emocions. [...]
La comunicación emocional es esencial para un desarrollo emocional óptimo. Las personas con necesidades complejas de comunicación (NCC) suelen tener dificultades para expresar y hablar de emociones mediante el uso de métodos convencionales y vivencian menos oportunidades para aprender y conversar sobre emociones. [...]
Emotional communication is essential for optimal emotional development. Individuals with complex communication needs (CCN) often have difficulties expressing and talking about emotions using speech and non-verbal conventional methods, and experience fewer opportunities to learn and discuss emotions. [...]

2022  
10.
8 p, 118.7 KB Psicologia de l'Educació [102548] / Badia Martín, M. del Mar ; Garcia Ravida, Laura Betiana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer l'àmbit de la Psicologia de l'Educació i la seva ubicació dins de la Psicologia. Conèixer les variables i interaccions que caracteritzen la Psicologia de l'Educació, diferenciant-les de les pròpies d'altres enfo­caments teòrics de tipus psicològic i/o educa­tiu. [...]
Objectives - To know the scope of Educational Psychology and its position within Psychology. - To know the variables and interactions that characterize Educational Psychology, differentiating them from other theoretical approaches of a psychological and/or educational nature. [...]
-Conocer el ámbito de la Psicología de la Educación y su ubicación dentro de la Psicología. -Conocer las variables e interacciones que caracterizan la Psicología de la Educación, diferenciándolas de las propias y de otros enfo­ques teóricos de tipo psicológico y/o educa­tivo. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 66 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.