Google Scholar: cites
El disseny de l'envàs com a estratègia per a la identificació tipològica del producte : estudi a l'entorn del prototipus visual en un refresc de cola
Colet, Jordi (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)

Títol variant: Packaging as a strategy for typological identification of product : research about the visual prototypes of cola
Data: 2014
Resum: Aquesta investigació aborda l'estudi del disseny estructural i gràfic en els envasos des de la perspectiva del missatge publicitari. L'objecte d'estudi s'ha centrat en la implementació del codi visual que regula el disseny dels envasos a fi de facilitar el reconeixement tipològic del producte en un escenari advers i molt competitiu: el punt de venda. La metodologia experimental ha estat un disseny factorial de mesures repetides. Aquest enfoc ha permès plantejar una anàlisi estadística multivariable.
Resum: This research focuses on the structural and the graphic pack design from the perspective of advertising message. The theoretical framework is limited by the conceptual dimensions of the visual artifact: communicative, material, commercial and psychological. How is formulated the visual message has become the leitmotiv of this work. Our subject is the implementation of the visual code that governs packaging in order to facilitate their typological recognition in an adverse and very competitive scenario: the point of sale. In this case, the study has been implemented with cans of cola. The experimental methodology used was an analysis of variance in repeated measures design. This approach has allowed us to do a multivariate statistical analysis.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Envàs ; Màrqueting ; Publicitat ; Codi visual ; Percepció pack ; Marketing ; Advertising ; Visual code ; Perception
Publicat a: Grafica, Vol. 2, Núm. 3 (2014) , p. 27-45, ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v2-n3-colet
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/283804
DOI: 10.5565/rev/grafica.12


20 p, 714.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques (GRP)
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-01-08, darrera modificació el 2022-04-21



   Favorit i Compartir